چگونگی استفاده از شبکه شاد در پساکرونا

به گزارش وبلاگ گوگل، تهران (پانا) -معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین این سازمان گفت شبکه شاد تنها شبکه مجازی رسمی وزارت آموزش و پرورش است و در دوران پساکرونا از این شبکه برای برنامه های فوق برنامه و آموزش های مکمل، مقوم و معکوس استفاده خواهد شد.

چگونگی استفاده از شبکه شاد در پساکرونا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه سند تحول بنیادین محکم ترین چارچوب نظری در فرایند سیاست گذاری و ترسیم نقشه راه عملیاتی در نظام آموزشی کشور به ویژه سازمان آموزش وپرورش استثنایی است گفت: براین اساس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، سیاست های راهبردی و برنامه های اجرایی خود را با تکیه و تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش وپرورش طراحی، اجرا و ارزیابی می نماید.

وی اضافه کرد: آموزش وپرورش استثنایی در پنج محور مداخلات بهنگام طلایی، خدمات حمایتی و نهضت ملی توان افزایی، توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی، توسعه مشارکت ها و مدرسه انطباقی در فرایند اجرایی سازی سند تحول بنیادین گام برداشته است.

حسینی اضافه کرد: اجرای برنامه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و توسعه خدمات توان بخشی به نوآموزان و دانش آموزان استثنایی دو برنامه ای است که در محور مداخلات بهنگام طلایی برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش استثنایی اجرایی شده است.

وی گفت: ارائه خدمات حمایتی در 19 آیتم به بچه ها و دانش آموزان استثنایی، نهضت مشارکتی توان افزایی باهدف تأمین 105 قلم تجهیزات آموزشی، توان بخشی و ورزشی به تعداد 70 هزار وسیله و طرح راهنمایی باهدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار از جمله برنامه های اجرایی سازی سند تحول بنیادین در حوزه خدمت حمایتی است.

معاون وزیر با اشاره به برنامه های حوزه توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی گفت: تأسیس و توسعه مدارس دوره های اول متوسطه پیش حرفه ای و دوم متوسطه کاردانش خاص دانش آموزان استثنایی، توسعه آموزش حرفه ای مبتنی بر رویکرد شایستگی محور و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی دانش آموزان استثنایی و توسعه بازار فروش آن ها و تأسیس فروشگاه های محصولات دانش آموزان استثنایی سه برنامه در حوزه توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین است.

وی اضافه کرد: توسعه مشارکت معلمان، مدیران و صاحب نظران به وسیله گروه بندی تخصصی معلمان و نظارت همتا، توسعه مشارکت اولیا به وسیله تشکیل مجلس مشورتی اولیاء، طرح مدرسه کمک و تدوین بسته تحولی آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان بخشی خانواده محور، توسعه مشارکت دانش آموزان به وسیله تشکیل مجلس دانش آموزی و طرح های هر دانش آموز یک نقش و هر مدرسه یک سرود و توسعه مشارکت بخش دولتی، بازنشستگان و تشکل های مردمی به وسیله ایجاد باشگاه های بازنشستگان از جمله برنامه های حوزه توسعه مشارکت ها برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین است.

وی توضیح داد: مدرسه انطباقی الگویی، مشارکت خیرین در نهضت مدرسه سازی با طرح خشت تا بهشت، توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از فناوری های نوین از جمله برنامه های حوزه مدرسه انطباقی برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین است.

معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش وپرورش مولود انقلاب اسلامی برای ارتقای عدالت ترجیحی است گفت: از زمان تأسیس تا به امروز پوشش تحصیلی 18 برابر افزایش یافته است اما اعتبارات به این اندازه افزایش نیافته است.

وی اضافه کرد: سنوات ارفاقی، طرح تفویض اختیار، استثنا شدن پرسنل آموزش وپرورش استثنایی از قانون خدمات مدیریت کشوری از جمله مواردی است که با جدیت در حال پیگیری است.

معاون وزیر با بیان اینکه همه مدارس استثنایی باید تا خاتمه آذرماه مجوز بازگشایی را دریافت نمایند گفت: مدیران مدارس ملزم هستند از تمامی ظرفیت مدرسه با رعایت پروتکل ها و مجوزهایی که به مدرسه داده شده استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: شبکه شاد تنها شبکه مجازی رسمی وزارت آموزش وپرورش است و در دوران پساکرونا از این شبکه برای برنامه های فوق برنامه و آموزش های مکمل، مقوم و معکوس استفاده خواهد شد.

حسینی در خاتمه از قبولی بیش از 270 نفر از دانش آموزان استثنایی در کنکور امسال اطلاع داد و گفت: 22 نفر از این دانش آموزان پیروز به کسب رتبه های زیر هزار شده اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چگونگی استفاده از شبکه شاد در پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی استفاده از شبکه شاد در پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید