کاهش درد کمر با 9 تمرین برای پا

به گزارش وبلاگ گوگل، روزی چند ثانیه روی پنجه های خود راه بروید... بایستید و مدادی را با انگشتان پای خود بگیرید و چند ثانیه آن را نگه دارید... پنجه پا های خود را لبه جایی مثل پله بگذارید و روی آن بالا و پایین شوید...

کاهش درد کمر با 9 تمرین برای پا

کمر درد یکی از معمول ترین مسائل عضلانی به شمار می رود که میلیون ها نفر در سراسر دنیا به صورت حاد و یا مزمن به آن مبتلا هستند. کمر درد شدت های متفاوتی دارد و گا ها از یک درد خفیف در قسمت پشتی تا دردی ناتوان نماینده و مستمر را شامل می گردد.

در این میان دارو های شیمیایی و گیاهی و انواع و اقسام روش های درمانی برای بیمارانی که با درد کمر دست و پنجه نرم می نمایند وجود دارد. اما فقط تعداد معدودی از نقش مهم پا بر تشدید کمر درد و یا یاری به بهبود آن مطلع هستند.

طبق گزارشی که توسط محققان دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده، ورزش هایی که روی پا متمرکز می شوند روشی عالی برای درمان کمر درد به شمار می فرایند.

کمر درد که در اصطلاح پزشکی به آن درد لومبوساکرال گفته می گردد، ممکن است در برخی از موارد مستقیما به مسئله ای در ارتباط با پا ها بازگردد. برای مثال ایستادن به مدت طولانی منجر به انقباض عضلات، سفتی و ناراحتی در حرکت خواهد شد. علاوه بر این پروناسیون بیش از حد (قوس غیر طبیعی پا به سمت داخل و یا خارج) نیز می تواند باعث ایجاد پینه پا، درد زانو، انحراف در استخوان ها و همینطور درد کمر گردد.

بدین ترتیب با توجه به اهمیت فراوان اندامی همانند پا در سلامت عضلانی- استخوانی بدن، تمریناتی ساده را معرفی خواهیم کرد که در کاهش کمر درد های حاد و مزمن موثر خواهند بود:

فشار دادن انگشتان و پنجه روی زمین سبب افزایش جریان خون در پا ها می گردد و می تواند طی زمان به تسکین درد کمر یاری کند. برای انجام این تمرین تنها کافیست روی زمین ایستاده، زانوهایتان را خم و تعادل خود را به وسیله پنجه ها حفظ کنید. این حالت را به مدت 3 ثانیه نگه دارید و آن را هر روز 10 بار برای هر کدام از پا ها تکرار کنید.

این مورد نیز از همان اساس قبلی پیروی می نماید با این تفاوت که باید روی پنجه های خود راه بروید. روزانه چندین بار و هر دفعه تنها 20 ثانیه راه رفتن روی انگشتان پا در تسکین کمر درد بسیار موثر است، زیرا می تواند تا اندازه زیادی به تقویت تاندون ها یاری کند.

صاف روی زمین بنشینید و پا های خود را روی هم قرار دهید. سپس انگشتان هر پا را در هر جهت (چپ، راست، جلو، عقب) 3 مرتبه کشش دهید.

برای این تمرین ساده ضروری است روی پا های خود ایستاده و سعی کنید با استفاده از انگشتانتان یک مداد را از روی زمین بلند کنید. مداد را برای مدت زمان چند ثانیه نگه دارید و آن را رها کنید. این فرایند را چندین بار تکرار کنید تا به تدریج اسپاسم از روی عضلات کمر برداشته گردد.

روی زمین دراز بکشید و پا ها را به سمت بالا ببرید. سپس یک کمربند را پشت پا ها بیندازید و آن ها را به سمت خود بکشید و در جایی که درد حس می کنید برای چند ثانیه نگه دارید.

روی زمین دراز بکشید و یک پای تان را به سمت بالا ببرید. پس از آن که پای خود را بلند کردید، مچ پا را به مدت 15 ثانیه به صورت دورانی حرکت دهید. سپس پا را پایین آورده مقداری استراحت کنید و همین فرآیند را برای پای دیگر هم انجام دهید.

روی زمین نشسته و یک پا را مقابل خود به صورت صاف دراز کنید. پای دیگر را هم زیر قسمت ران قرار دهید. اکنون سعی کنید انگشتان دست خود را به پنجه پای صاف شده برسانید و این حالت را برای 30 ثانیه حفظ کنید.

پنجه پا های خود را لبه جایی مثل پله بگذارید و روی آن بالا و پایین شوید؛ هر روز به کرات این حرکت را انجام دهید. از نتایجش شگفت زده خواهید شد. برای حفظ تعادل، دست تان را به دیوار یا نرده بگیرید.

یک توپ تنیس را روی زمین قرار دهید و با پاشنه هر یک از پا های خود آن را به جلو و عقب راهنمایی کنید. این کار نه تنها ماساژی آرامش بخش است، بلکه به تسکین درد کمر نیز یاری زیادی خواهد نمود.

منبع: فرادید

به "کاهش درد کمر با 9 تمرین برای پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش درد کمر با 9 تمرین برای پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید