4 نوع اصلی رژ گونه و نحوه انتخاب برترین مدل بر اساس پوست

به گزارش وبلاگ گوگل، همان طور که می دانید زیباتر نشان دادن چهره یکی از روش های بالاتر بردن اعتماد به نفس و مجذوب کننده تر به نظر رسیدن است. یکی از عناصر زیبایی در چهره، سرخ تر یا به طور کلی رنگی تر نشان دادن گونه ها است. اگر شما هم در پی روشی برای انجام این کار بوده اید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید چون قصد داریم در ادامه برترین رژ گونه ها و انواع آن را به شما معرفی کنیم.

4 نوع اصلی رژ گونه و نحوه انتخاب برترین مدل بر اساس پوست

رژ گونه کالیستا مدل Color and Art شماره B01

135,240

114,280

تومان

رژ گونه آلپین شماره 03

17,500

تومان

انواع رژگونه

مشاهده همه

تاریخچه آرایش

آرایش کردن یکی از راه های زیباتر نشان دادن صورت است که بسیاری از افراد اعم از آقایان و بانوان (به خصوص بانوان) از دیرباز تا به امروز آن را انجام می دهند. قرن ها پیش مرد ها و زن ها برای زیباتر و جوان تر نشان دادن چهره خود از منابع طبیعی به عنوان لوازم آرایش چهره استفاده می کردند. نوع آرایش کردن در کشورها و اقلیم های مختلفت بسیار متفاوت بوده و هنوز هم هست اما همه این روش ها در نهایت یک هدف دارند و آن هم زیباتر نشان دادن چهره است.

در زمان باستان آرایش کردن مخصوص طبقه اشراف همچون ملکه ها و پادشاهان بود؛ نه اینکه فقط خانم ها از آن استفاده نمایند. اینطور که به نظر می رسد، آرایش کردن در مصر باستان بسیار رواج داشته است. آن ها معمولا برای شرکت در مجلس های مذهبی از عطرهای خوشبو و لوازم آرایشی استفاده می کردند و بعلاوه حمام هایی برای خوشبو کردن بدن خود داشتند.

آن ها دوده چراغ را به ابروان خود می زدند، از پودری به نام کوهل شبیه سرمه برای بزرگ تر نشان دادن چشم هایشان و بعلاوه از اکسید آهن برای تهیه سرخاب استفاده می کردند. همچین باور داشتند که آرایش چشم ها و خط چشم بسیار در زیبایی تاثیرگذار است از همین رو آرایش چشم در میان آن ها رواج زیادی داشت.

بعلاوه زن های رومی در گذشته گچ و سرب را مخلوط نموده و آن را به صورت خود می مالیدند تا پوستشان شفاف تر و روشن تر به نظر برسد. در چین هم آرایش به عنوان یک هنر بسیار برجسته، خیره نماینده و ارزشمند شناخته می شد. بعد از آن آرایش آهسته آهسته در کشور های آسیای شرقی رواج یافت و امروزه این عمل در کل جهان وسعت یافته است.

در بسیاری از کشورها آنقدر سرانه استفاده از لوازم آرایش زیاد است که گاهی اوقات آمار و ارقام نگران نماینده می شود؛ چرا که استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی باعث بروز مسائل و بیماری های متعددی می شود و در نتیجه باید در استفاده از آن صرفه جویی کرد.

جالب است بدانید در سال 2018 یک آمار منتشر شد که در آن، آمریکایی ها با پرداخت 89.71 میلیارد دلار برای لوازم آرایشی در یک سال، رکورد شکستند. چینی ها هم بعد از آمریکا با پرداخت 58.26 میلیارد دلار در رده دوم قرار گرفتند در حالی که 4 برابر جمعیت بیشتری از آمریکا دارند.

اما از دیرباز تا به امروز یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی که بسیاری از افراد تقریبا در تمام مجالس از آن استفاده می کردند سرخاب بود. این محصول به خصوص به وسیله چینی ها زیاد استفاده می شد. سرخاب رنگ مجذوب کنندهی به گونه ها می بخشید و در نتیجه از محبوبیت بالایی هم برخوردار بود. اکنون به جای سرخاب، چیزی با نام رژ گونه را شاهد هستیم که در ادامه به آنالیز کامل آن می پردازیم.

رژ گونه چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بیشتر خانم ها زیبایی را دوست دارند و می خواهند پوستشان از حالت عادی مجذوب کننده تر و زیباتر به نظر برسد. رژگونه ها یکی از انواع لوازم آرایشی محسوب می شوند که به این دسته از افراد در رسیدن به هدفی که دارند یاری می نمایند. رژگونه ها انواع زیادی دارند و بعلاوه یکی از محصولات آرایشی بسیار پرطرفدار و محبوب به حساب می آیند.

استفاده حتی خیلی کم از رژگونه ها صورت شما را بسیار زیباتر و مجذوب کننده تر نشان می دهد و باعث می شود پوستتان سرزنده تر و روشن تر دیده شود.

این محصولات به گونه های شما رنگ بیشتری می بخشند و باعث می شوند احساس بهتر و اعتماد به نفس به مراتب بیشتری از حالت عادی داشته باشید. علاوه بر مواردی که گفته شده، یکی دیگر از فواید خوب و مجذوب کننده رژگونه ها این است که باعث می شوند به ظاهر، گونه ای زاویه دار داشته باشید که این اتفاق دو چندان به مجذوب کنندهیت تان می افزاید.

انواع رژ گونه

قبل از اینکه بخواهید خرید کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که رژگونه ها عملکرد یکسانی دارند ولی انواع و مواد تشکیل دهنده آن ها با یک دیگر فرق دارد. از همین رو بهتر است قبل از خرید، همه انواع رژگونه های موجود در بازار را بشناسید و سپس با شناخت درست و اطلاعات کافی اقدام به خرید کنید.

البته باید به این نکته اشاره نمود که مناسب ترین و برترین رژ گونه برای شما به نوع پوست و سلیقه تان بستگی دارد. برای مثال کسانی که پوست چربی دارند بهتر است از رژگونه کرمی استفاده ننمایند چراکه به چربی پوست آن ها می افزاید. بنابراین انتخاب رژگونه را سرسری نگیرید تا ظاهرتان مجذوب کننده تر از چیزی که می خواهید از آب در بیاید.

1. رژگونه پودری

رژگونه پودری از آن جایی که حالت پودری و خشک دارد برای افرادی که پوست چربی دارند انتخاب مناسب تری است. البته این گفته بدان معنا نیست که دیگر افراد با انواع دیگر پوست نمی توانند از آن استفاده نمایند.

رژگونه های پودری را می توانید به وسیله براش به گونه خود بمالید. این نوع رژگونه ها حالت طبیعی صورت را حفظ نموده و صورت را چرب نمی نمایند. بعلاوه انتخاب بسیار خوبی در فصل گرما هستند چرا که بافت سبک و نرمی دارند و باعث عرق صورت نمی شوند. این یعنی اگر گرمایی هستید و مدام عرق می کنید هم می توانید با خیال راحت از آن بهره ببرید چون این کرم ها تعریق را تشدید نمی نمایند.

  • براش رژگونه پودری

براش یا قلم موی رژگونه پودری براش مویی نامیده می شود که همچون قلم موی نقاشی هستند. برای انتخاب براش دقت کنید که سر مویی آن حالت بادبزنی، زاویه دار، گرد و بزرگ باشد تا هنگام کشیدن آن روی گونه پودر رژگونه خوب و به طور یک نواخت پخش شود. در آخر بعد از اتمام کارتان بهتر است براش را روی یک سطح بکوبید تا پودر اضافه رژگونه از لابه لای آن خارج شود.

2. رژ گونه کرمی

رژگونه کرمی همان گونه که از نامش پیداست، حالت کرم مانندی دارد و کمی چرب است. از همین رو این رژگونه برای افرادی که غالبا پوست خشک تری دارند مناسب تر است زیرا حالت کرمی آن علاوه بر زیباتر کردن گونه باعث نرم تر شدن پوست هم می شود.

این رژ گونه ها صورت را مرطوب تر نموده و چین و چروک ها را نیز کم تر نشان می دهند. یکی از خوبی های رژگونه های کرمی این است که بافت غلیظی داشته و همچون کرم روی سطح پوست قرار می گیرند و از همین رو دیرتر پاک می شوند. بنابراین اگر برای مدت زمان بیشتری احتیاج دارید که رژگونه روی صورتتان باقی بماند رژگونه های کرمی انتخاب بهتری هستند.

  • براش رژگونه کرمی

براش رژگونه کرمی همچون براش پودری مویی است با این تفاوت که این براش سطح مسطح و صافی دارد و طریقه مالیدن رژگونه روی صورت باید به صورت ضربه ای انجام شود تا خوب رژگونه روی گونه پخش شود.

3. رژ گونه مایع

یکی دیگر از انواع رژگونه های موجود در بازار، رژگونه مایع است. این رژگونه تقریبا همچون رژگونه کرمی است با این تفاوت که بافت رقیقی داشته و همچون بافت کرم، حالت چربی ندارد. این نوع رژگونه فرمالوسیونی بر پایه آب دارد و حالت آن مرطوب است.

یکی از دلایل محبوبیت بالای این نوع رژگونه هم دقیقا به همین موضوع بر می شود که افراد مختلف از آن به عنوان محصولی برای نرم کردن و زیبا ساختن صورت استفاده می نمایند؛ همه افراد با هر نوع پوستی که دارند نیز می توانند از آن استفاده نمایند. یکی دیگر از مزایای این محصول این است که بعد از استفاده از آن پوستتان بسیار درخشان شده و برق می زند و بعلاوه به مدت طولانی روی پوست مانده و زود پاک نمی شود.

  • براش رژگونه مایع

برای استفاده از رژگونه مایع می توانید از انگشتان خود بهره ببرید و رژگونه را خوب روی سطح گونه بمالید. علاوه بر این کار می توانید از اسفنج های مخصوص رژگونه های مایع هم بهره ببرید و سپس با حرکات انگشتان دست، خوب آن را روی گونه های خود پخش کنید.

4. رژ گونه حجم دهنده

همان طور که می دانید در حین آرایش، استفاده از رژ گونه در برجسته تر نشان دادن گونه نقش زیادی دارد. رژ گونه حجم دهنده، یکی دیگر از انواع رژگونه های خوب موجود در بازار است که هواداران زیادی هم دارد. معمولا این نوع رژگونه ها بافتی نرم و بسیار سبک داشته به طوری که بعد از استفاده از آن، هیچ گونه سنگینی روی پوست خود احساس نخواهید کرد. این رژ گونه ها ظاهری پر حجم تر و برجستگی بیشتری به گونه ها می بخشند و از همین جهت جلوه زیباتر و به مراتب مجذوب کننده تری به آن ها می دهند.

  • براش رژ گونه حجم دهنده

براش رژ گونه حجم دهنده، همچون رژ گونه پودری بوده با این تفاوت که کشیدن آن روی پوست صورت کمی فرق دارد. برای استفاده از رژ گونه حجم دهنده دقت کنید که براش را به آرامی روی قسمت هایی از گونه که می خواهید برجسته تر نشان داده شوند بکشید و حتما دقت کنید که سر براش شما از نوع باد بزنی باشد.

رژ گونه برای انواع پوست

برای اینکه استفاده از رژ گونه و سایر محصولات آرایشی تجربه لذت بخش تر و بهتری برایتان به ارمغان بیاورد بهتر است در درجه اول رنگ پوستتان را تشخیص داده و سپس اقدام به خریداری محصول مورد نظرتان کنید.

انتخاب برترین رژ گونه با رنگ درست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اگر رنگ درست و مناسب را انتخاب نکنید ممکن است نتیجه معکوس بگیرید و صورتتان اصلا آن گونه که پتانسیلش را دارد زیبا نشود. از همین رو باید در خرید لوازم آرایشی که قرار است به پوستتان روح و مجذوب کنندهیت ببخشند دقت کنید. در ادامه به شما یاری می کنیم تا مناسب ترین رنگ رژگونه را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.

برترین رنگ رژگونه برای پوست روشن

اگر پوست روشن یا خیلی روشنی دارید بیشتر رژگونه ها می توانند برایتان مناسب باشند. ولی اگر می خواهید صورتتان حالت شاداب تر و سرزنده تری به خود بگیرد پیشنهاد می کنیم از رژگونه هایی بهره ببرید که در آن از رنگ های ملایم صورتی، گلبهی، مرجانی روشن و قرمز استفاده شده است.

توجه داشته باشید که رژگونه هایی با رنگ های خیلی روشن ممکن است صورتتان را بی روح نشان دهند از همین رو سعی کنید همواره ترکیبی از چند رنگ را انتخاب کنید. اگر دوست دارید پوستتان برق بزند و شفاف تر به نظر برسد از رژگونه های مایع بهره ببرید و اگر می خواهید پوستتان حالت شیکی داشته باشد، سعی کنید رژگونه هایی را انتخاب کنید که ترکیبی از رنگ های ملایم قهوه ای، صورتی و قرمز داشته باشد.

برترین رنگ رژ گونه برای پوست تیره

اگر پوست شنا سبزه رو به تیره و یا تیره است، ما به شما پیشنهاد می کنیم از رژگونه هایی بهره ببرید که کم تر رنگ قرمز و صورتی در آن ها دیده می شود. از آن جایی که سبزه و تیره رنگ غالبی به حساب می آیند، رنگ صورتی حالت زیبایی روی صورتتان نخواهد داشت و در نهایت ترکیب رنگ خوبی از آب در نمی آید و ممکن است تأثیر خاصی را روی صورت خود احساس نکنید.

پیشنهاد ما برای افرادی که چنین پوستی دارند انتخاب رژگونه های تیره با تناژ رنگی قهوه ای، قرمز، قرمز آجری و پرتقالی است تا در نهایت خوب روی صورت نمایان باشند و چهره را بازتر نمایند.

برترین رنگ رژگونه برای پوست گندمی

افرادی با رنگ پوست گندمی بسیار خوش شانس هستند چراکه بیشتر رنگ های رژ گونه به صورتشان می آیند و به خوبی خودشان را نمایان می نمایند. با این حال اگر پوست گندمی دارید پیشنهاد ما رنگ های هلویی، تن ملایمی از رنگ بنفش و یا صورتی کمی تیره است. دقت کنید که نباید زیاد از رنگ های تیره روی پوست خود بهره ببرید چراکه باعث می شود پوست حالت خسته ای به خود بگیرد.

برترین مارک رژگونه خارجی

رژ گونه کاپریس مدل تری کیوت 04

این رژگونه به صورت ترکیبی بوده و پوشش دهی و ماندگاری آن کم نظیر است. در ساخت این محصول، شرکت کاپریس از مرغوب ترین مواد اولیه استفاده نموده تا بدین ترتیب نظر مثبت مصرف نمایندگان را جلب کند. این محصول با شماره 04 و تن رنگ قهوه ای تیره، قهوه ای روشن و طلایی نه تنها برای صورت بلکه برای بدن نیز کاربرد زیادی دارد و می توانید از آن برای نقاط مختلف بدن خود بهره ببرید.

از قابلیت های مجذوب کننده این محصول می توان به دو کاره بودن آن اشاره نمود؛ به این صورت که وقتی به صورت خشک استفاده شود، پوستی شفاف و زمانی هم که با پد خیس استفاده شود، رنگ آن به صورت واقعی و با ماندگاری طولانی روی پوست نشان داده می شود.

این نوع رژگونه سایه هایی زیبا به صورت تیره و روشن روی پوست ایجاد می نماید که مجذوب کنندهیت چهره را دو چندان خواهد نمود. بافتی که روی پوست ایجاد می شود براق است و چهره ای طبیعی را به نمایش خواهد گذاشت. مات یا براق بودن رژگونه از این جهت اهمیت دارد که رژگونه مات برای استفاده در طول روز کارآمد است و براق ها برای استفاده در شب مفید خواهند بود.

رژ گونه کاپریس مدل تری کیوت 04

420,000 تومان

مشاهده و خرید

برترین برند رژگونه ایرانی

رژگونه تراکوتا باریش مدل Silky touch شماره 204

رژگونه تراکوتا باریش مدل Silky touch در حال حاضر یکی از محبوب ترین و برترین رژ گونه های ایرانی بازار به شمار میرود که قیمت فوق العاده مناسبی هم دارد.

این محصول با رنگ صورتی کرم عرضه می شود و پیشنهاد می شود کسانی که پوست تیره ای دارند خیلی به سراغ آن نیایند چون صورتی کرم روی پوست های روشن و گندمی بیشتر خود را نشان می دهد. البته شاید اندکی به نارنجی هم متمایل باشد که باز هم پیشنهاد می شود افرادی با پوست روشن و گندمی از آن استفاده نمایند. این محصول یکی از برترین رژ گونه های بازار بوده و از سازمان غذا و دارو مجوزهای کیفی را دریافت نموده و از این بابت جای هیچ نگرانی هم نخواهد بود.

رژگونه تراکوتا باریش مدل Silky touch شماره 204

26 %

75,000

55,870 تومان

مشاهده و خرید

برترین پالت رژ گونه

پالت رژ گونه پاستل مدل mood dreamy

اما می رسیم به پالت رژ گونه؛ محصولی که از چند رنگ تشکیل شده است تا برای همه نوع پوست مناسب به نظر برسد. البته گاهی اوقات می بینیم که تمام رنگ های موجود درون یک پالت هم مناسب یک نوع پوست نیستند اما غالبا افراد با انواع پوست های مختلف می توانند بالاخره در یک پالت، رنگ مورد نظر خود را پیدا نمایند.

پالت رژگونه پاستل مدل mood dreamy ساخت کشور ترکیه بوده و کیفیت کم نظیری دارد. رنگ غالب در این پالت صورتی هلویی است که ظاهر بسیار مجذوب کننده و دلنشینی هم دارد. رژگونه های موجود در این پالت ضدحساسیت هستند تا افرادی با پوست حساس هم بتوانند بدون مشکل از آن استفاده نمایند.

این پالت از رنگ های مات و براق تشکیل شده که مناسب انواع آرایش هستند و می توانید به صورت تکی یا حتی ترکیبی هم از آن ها بهره ببرید. این رژگونه در تمام طول روز ماندگاری داشته و جلوه منحصربه فردی روی چهره شما ایجاد می نماید. هر چهار رنگ این پالت برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند و حتی می توانید در فصل های مختلف سال هم از آن ها بهره ببرید و خاص به نظر برسید.

پالت رژگونه پاستل مدل mood dreamy

850,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: clairetalksbeauty

سوالات رایج درباره رژگونه

چگونه دوام رژگونه روی صورت را بیشتر کنیم؟

ترتیب استفاده از محصولات آرایشی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می خواهید رژگونه شما دوام زیادی داشته باشد، بعد از آرایش ابتدا از رژگونه کرمی و سپس رژگونه پودری بهره ببرید.

آیا استفاده از رژگونه به مرور زمان باعث لک روی صورت می شود؟

بله، اگر از برند های بی کیفیت بهره ببرید ممکن است پوستتان دچار جوش، آکنه و در نهایت لک شود.

کدام نوع رژگونه بهتر است؟

انتخاب برترین و مناسب ترین رژگونه کاملا به نوع و رنگ پوست شما بستگی دارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 نوع اصلی رژ گونه و نحوه انتخاب برترین مدل بر اساس پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نوع اصلی رژ گونه و نحوه انتخاب برترین مدل بر اساس پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید