جزئیات ثبت نام در سایت یارانه دستمزد

به گزارش وبلاگ گوگل، طرح یارانه دستمزد یکی از سیاست های اجرایی در بحث اشتغال و از ابزارهای دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا است که متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه pyd.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

جزئیات ثبت نام در سایت یارانه دستمزد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، طرح یارانه دستمزد به عنوان یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال و کاهش هزینه های ایجاد اشتغال است که از سال گذشته به صورت آزمایشی در استان های ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شد.

هدف این طرح تحرک بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه های خرد، کوچک و متوسط و ایجاد بستر لازم برای اشتغال دانش آموختگان مقطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقای مهارت، انتقال دانش و فناوری به بنگاه مالی و ارتقای سطح فراوری و سرمایه گذاری است.

البته پس از شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه سال گذشته تا به امروز، دولت در قالب سیاست های حمایتی و در قالب چهار ابزار حمایتی پرداخت تسهیلات، بیمه بیکاری، مشوق بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد به حمایت از کسب وکارها پرداخته است.

براساس آخرین آمار که از سوی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد با اجرای این طرح تا کنون 42 هزار شغل در سطح کشور ایجاد شد.

در این طرح، وزارت تعاون به کارآفرینان و کارفرمایانی که افرادی دارای مدرک دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی را جذب نمایند، 30 درصد یارانه دستمزد مصوب شورای کار را به مدت یک سال پرداخت می نماید. در این طرح تمام واحدهای مالی دارای کد تامین اجتماعی می توانند شرکت نمایند، البته در این طرح اولویت با شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، تعاونی ها و کارآفرینان برتر برگزیده در جشنواره ملی است.

براساس این طرح کارفرمایان به ازای هر دو نفر نیروی کار بیمه شده موجود، می توانند یک نفر را در قالب طرح یارانه دستمزد به کار بگیرند. سابقه بیمه فرد بکارگیری شده در 2 سال گذشته نباید بیش از 6 ماه باشد.

متقاضیان در استان های منتخب می توانند به وسیله سامانه pyd.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

براساس این گزارش سال 1397 که طرح یارانه دستمزد برنامه ریزی شد هدفگذاری کمی، ایجاد پنج هزار و 879 فرصت شغلی در استان های هدف بود، اما با توجه به استقبال کارفرمایان، تعداد 6 هزار و 752 فرصت شغلی در این استان ها ایجاد شد که 462 نفر آنها شغل اولی و سرپرست خانوار بودند.

استان لرستان با بیشترین سرانه (9.7 نفر) و استان کردستان (2.1) پایین ترین سرانه را کسب کرد.

طرح یارانه دستمزد در 16 استان مرزی و محروم کشور در حال اجراست.

منبع: فرارو

به "جزئیات ثبت نام در سایت یارانه دستمزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ثبت نام در سایت یارانه دستمزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید