سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش به روزرسانی شد

به گزارش وبلاگ گوگل، تهران (پانا) - سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا به روزرسانی شد.

سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش به روزرسانی شد

سازمان سنجش آموزش کشور نسخه بروز شده سامانه ارسال درخواست الکترونیک را به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا را معرفی کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور شرایط ارسال مکاتبات به وسیله دفاتر پیشخوان و یا پست را بدون مراجعه اظهار داشت.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در آنالیز و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند.

پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری به وسیله پیغام کوتاه ارسال می گردد. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری به وسیله پیغام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس:http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین شرایط درخواست خود آگاه شوند.

شرایط انجام فرایند ثبت درخواست:

1. تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با تعیینات فردی و آزمونی با استفاده از برگه کاملا سفید و یا A4

2. تعیین کردن موضوع و درخواست (از نوشتن متن های طولانی خودداری نموده و به اصل موضوع اشاره گردد). اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد. تذکر بسیار مهم: جهت تسریع در امر شناسایی داوطلب و آنالیز درج شماره داوطلبی یا پرونده و کد ملی برای داوطلبان ثبت نام نماینده در آزمون الزامی است.

قبل از درج متن درخواست اطلاعات زیر را به ترتیب در بالای درخواست بنویسید. موضوع درخواست باید در بالای برگه درج گردد تاکید می گردد جهت تفکیک درخواستها و آنالیز سریع تر موضوع درخواست الزاما باید تعیین گردد:

الف: نام و نام خانوادگی

ب: کد ملی

ج: شماره شناسنامه

د: نام پدر

ه: شماره داوطلبی رشته یا گروه آزمایشی مورد نظر

و: شماره پرونده

ی: نام آزمون و مقطعی که در آن شرکت نموده اید

3. اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس

4. اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس

5. ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس

6. تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده

7. تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال گردد مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که فرد در نظر دارد ارسال کند.

نکته 1: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در مورد ثبت میسر نخواهد بود. از بارگذاری تصاویر با اندازه بسیار کوچک و بی کیفیت که قابل خواندن نباشد اکیدا خودداری گردد. از ارسال تصویر یا اسکرین شات تلفن همراه بی کیفیت خودداری گردد.

نکته 2: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواستهای ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نکته 3: این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواستها است. در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید به وسیله سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح گردد. تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی کند و احتیاجمند آنالیز و اظهار نظر است.

نحوه اقدام ثبت درخواست:

1. به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه گردد.

2. بخشهای تعیین شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک گردد. نکته: درج آدرس پستی اختیاری است.

3. بر روی دکمه ثبت کلیک گردد.

4. در صفحه بعد کد پیغامک شده به تلفن همراه خود را وارد گردد.

5. در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری گردد.

6. در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک گردد. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست فرد ارسال می گردد که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه لازم است.

روش های تهیه و نگهداری از شماره نامه و کدرهگیری:

1. تهیه اسکرین شات از صفحه و ذخیره آن در تلفن همراه و یا رایانه

2. تهیه پرینت از اطلاعات ارائه شده

3. تهیه عکس از اطلاعات ارائه شده با تلفن همراه از روی رایانه

4. در صورت نداشتن پرینتر فرد می تواند گزینه پرینت را در مرورگر خود انتخاب و گزینه انتخاب پرینتر را بر روی ذخیره به صورت PDF انتخاب و شماره رهگیری را به عنوان نام و یا هر مورد دیگر دلخواهی ثبت و در پوشه مورد نظر خود در تلفن همراه و یا رایانه ذخیره کند.

5. یادداشت کردن شماره نامه و رهگیری

نحوه پیگیری درخواست های ثبت شده:

1. مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org

2. درج شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع

3. درج کد نمایش داده شده

4. کلیک بر روی گزینه مشاهده. تذکر: در صورت مواجهه با مسائل احتمالی برای ارسال درخواست جهت هدایت به وسیله سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به ثبت سوال اقدام گردد.

نکات مهم و ضروری:

این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواست هایی است که احتیاج به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند است و ضرروی است متقاضیان به همراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست به وسیله این سامانه ارسال نمایند.

برای دریافت هدایت برای آن دسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوع هایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در مورد مراحل برگزاری آزمون، اشکلات بوجود آمده در زمان ثبت نام و ... به وسیله سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام گردد.

اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش به روزرسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش به روزرسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید