شربت زعفران و گلاب، خنک و مقوی

به گزارش وبلاگ گوگل، شربت زعفران یکی از شربت های بسیار خوشمزه و پر هوادار ایرانی است که می توانید به راحتی برای یک پذیرایی یا مناسب های مذهبی با تعداد بالا تهیه کنید.

شربت زعفران و گلاب، خنک و مقوی

شربت زعفران یک نوشیدنی مورد علاقه همه ایرانی ها به شمار می رود. مقدار مواد این دستور برای تهیه 1 لیتر شربت زعفران مناسب است و شما می توانید با این مواد یک شربت غلیظ و به صرفه داشته باشید. شربت زعفران در روز های گرم و تابستانی بسیار دلچسب می گردد و می توانید به دلخواه به آن تخم شربتی یا خاکشیر اضافه نمایید. شربت زعفران و گلاب برای برطرف تشنگی و پذیرایی بسیار مناسب است و به واسطه داشتن زعفران خواص فراوانی نیز دارد. با وبلاگ گوگل همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران و گلاب

  • شکر 1 کیلوگرم
  • آب 4 لیوان
  • زعفران دم نموده غلیظ 1/2 پیمانه
  • گلاب 1/2 پیمانه
  • تخم شربتی به مقدار لازم

طرز تهیه شربت زعفران و گلاب

مرحله اول

برای تهیه این شربت باید زعفران را آسیاب کنید. زعفران را داخل یک هاون بریزید و با کمی قند خوب آسیاب کنید تا نارنجی رنگ گردد. سپس داخل یک کاسه یا قوری مخصوص زعفران بریزید و چند قطعه یخ اضافه کنید و روی حرارت کتری قرار دهید و صبر کنید تا زعفران دم بکشد و خوش رنگ و غلیظ گردد. برای تماشا دستور دسرهای ایرانی، کاچی با آرد برنج و شیره انگور را بخوانید.

مرحله دوم

در ادامه آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید و بدون هم زدن بگذارید تا شکر ذوب گردد. سپس زعفران را به همراه گلاب اضافه کنید و روی حرارت میانه به مدت 30 الی 40 دقیقه قرار دهید تا شربت بجوشد و قوام پیدا کند. در همین حین تخم شربتی را به همراه کمی آب گرم داخل کاسه بریزید و بای 20 دقیقه بگذارید تا تخم شربتی خوب پف کند.

مرحله سوم

یک کاسه آب جوش کنار دست خود قرار دهید و در این 40 دقیقه با یاری یک فرچه مخصوص آشپزی دور تا دور قابلمه را تمیز کنید تا شربت شکرک نزند. می توانید از کمی آب لیموترش نیز برای تمیز کردن دور قابلمه بهره ببرید. بعد از 40 دقیقه مقدار غلظت شربت را امتحان کنید.

برای این کار باید یک قطره شربت را روی دستمال بریزید و اگر پخش نشد یعنی به غلظت رسیده است. می توانید از قبل یک نعلبکی داخل فریزر قرار دهید و کمی از شربت روی آن بریزید و اگر شربت به راحتی حرکت کرد یعنی به غلظت رسیده است. شربت را از روی حررات بردارید و داخل یک ظرف تمیز بریزید و با کمی آب رقیق کنید و تخم شربتی بریزید و سرو نمایید.

نکات کلیدی در تهیه شربت زعفران و گلاب

  • به دلخواه می توانید 1 عدد چوب دارچین داخل شربت بریزید.
  • بگذارید روی حرارت کم بجوشد و شربت قوام پیدا کند و خیلی سفت نگردد.
  • به دلخواه می توانید 2 عدد هل بریزید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر تهیه حلوا بدون آرد، ساده و فوری را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "شربت زعفران و گلاب، خنک و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شربت زعفران و گلاب، خنک و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید