عربستان سعودی سال آینده یک زن را به فضا می فرستد

به گزارش وبلاگ گوگل، عربستان سعودی روز پنجشنبه از راه اندازی یک برنامه آموزشی با هدف اعزام فضانوردانی از این کشور از جمله یک فضانورد زن به فضا اطلاع داد.

عربستان سعودی سال آینده یک زن را به فضا می فرستد

بر طبق این برنامه تعدادی فضانورد عربستانی که در میان آن ها یک زن نیز حضور دارد برای اعزام به فضا در سال آینده میلادی آموزش خواهند دید.

به گزارش یورو نیوز؛ ترویج و توسعه علم و فناوری بخشی از برنامه گسترده منظره 2030 در عربستان سعودی است که با هدف بازنگری در ساختار مالی و کاهش وابستگی این کشور به صادرات نفت راه اندازی شده است.

این طرح که محمد بن سلمان، ولیعهد پرنفوذ عربستان سعودی از مبتکران و مهم ترین حامیان آن است بعلاوه خواهان ادغام بیشتر زنان در نیروی کار این کشور اسلامی است که پیش تر به محافظه کاری و انعطاف ناپذیری نسبت به مقررات مذهبی و آزادی های اجتماعی معروفیت داشت.

عربستان سعودی در راستای حرکت در مسیری متفاوت که با طراحی یک منظره بلند مدت کلید خورده است پیش از این در سال 2018 ممنوعیت رانندگی زنان را که از دیرباز در این کشور پادشاهی به اجرا درآمده بود، لغو کرد.

کمیسیون فضایی عربستان سعودی در بیانیه ای گفت: برنامه آموزش فضانوردان سعودی که بخشی جدایی ناپذیر از منظره بلندپروازانه نظام پادشاهی برای سال 2030 است، افراد منتخب را برای یاری به خدمت بهتر به بشریت به فضا می فرستد.

یکی از فضانوردانی که قرار است در این برنامه آموزش ببیند یک زن سعودی است که ماموریت او به فضا برای نخستین بار در تاریخ این کشور خواهد شد.

اولین فرد عرب تبار یا مسلمان که به فضا سفر کرد سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، فرزند سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی بود.

وی که برادر ناتنی ولیعهد و خلبان نیروی هوایی عربستان است سال 2018 به عنوان بخشی از خدمه هفت نفره فضاپیمای دیسکاوری به فضا سفر کرد و در قالب این ماموریت به دور کره زمین چرخید.

سلطان بن سلمان پس از شرکت در این ماموریت فضایی در راس کمیسیون فضایی عربستان نهاده شد و تا سال گذشته میلادی که به عنوان مشاور ملک سلمان منصوب شد این سمت را حفظ کرد.

امارات عربی متحده، همسایه و متحد نزدیک عربستان نیز پیش تر با پرتاب یک کاوشگر به مدار مریخ در فوریه 2021 نشان داد که از یک برنامه فضایی پیشرو در دنیا عرب برخوردار است.

این کشور امیرنشین میخواهد اولین ماه نورد خود را در نوامبر آینده به فضا پرتاب کند. اگر این ماموریت با موفقیت انجام گردد، امارات عربی متحده به همراه ژاپن که قرار است در تهیه فرودگر فضایی مشارکت داشته باشد به جمع ایالات متحده، روسیه و چین به عنوان کشور هایی که فضاپیما روی سطح ماه قرار داده اند، خواهند پیوست.

منبع: فرارو

به "عربستان سعودی سال آینده یک زن را به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی سال آینده یک زن را به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید