عمده تخلفات رانندگی در ساعات منتهی به شروع محدودیت های کرونایی
به گزارش وبلاگ گوگل، معاون آموزش پلیس راهور تهران گفت: مخدوشی پلاک، سرعت و سبقت غیرمجاز، عبوراز چراغ قرمز،عدم توجه به فرمان پلیس از جمله تخلفاتی است که بعضی رانندگان درساعات منتهی به آغاز محدودیت های کرونایی انجام می گردد.
به گزارش وبلاگ گوگل، سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت در تبادل نظر با فارس با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی و تاثیر آن بر رانندگی افراد اظهارداشت: بعضی رانندگان در شرایط کمبود زمان در شرایط محدودیت های کرونایی و برای سریع تر رسیدن به مقصد به منظور جبران زمان از دست رفته اقدام به حرکات و رفتارهای نابهنجار ترافیکی می کنند تا زودتر به مقصد رسیده و جریمه نشوند.
وی گفت: یکی از مهم ترین عوامل محیطی که پس از اعلام محدودیت ها و ساعات ممنوعیت تردد بر رفتار راننده تاثیر مستقیم دارد کمبود زمان و عدم برنامه ریزی و اولویت بندی سفر است که همین عجله و زود رسیدن به مقصد، باعث بعضی رفتارهای غلط ترافیکی از سوی رانندگان می شود.
سرهنگ همه خانی اضافه کرد: پلیس راهور وقتی می تواند دستورات ستاد ملی کرونا را به نحو شایسته ای عملیاتی کند که ساعات تعطیلی اصناف مطابق با شروع ساعت محدودیت های کرونایی باشد یعنی زمانی که محدودیت های شبانه شروع می شود اصناف باید تعطیل باشند تا حضور مردم و شهروندان در سطح شهر هم کمتر شده باشد و آن موقع است که پلیس می تواند بگوید که در شهر تردد نیست و رانندگان هم بهانه ای برای رفت و آمد ندارند .
وی توضیح داد: البته ساعت تعطیلی اصناف ارتباط مستقیم و موثری با شروع ساعت محدودیت ها دارد چرا که باید این تناسب طوری برنامه ریزی شود که با سرانجام کار اصناف فرصت و وقت کافی برای مغازه داران و رانندگان وجود داشته باشد تا به مقصد رسیده و به ساعت شروع محدودیت ها وارد نشوند چرا که در مدت اخیر که ساعات تعطیلی اصناف 18 اعلام شده بود رانندگان فرصت مناسبی برای تصمیم گیری داشته و تناسب خوبی بین ساعت تعطیلی و شروع محدودیت ها به مدت 2 ساعت وجود داشت و رانندگان توانستند به خوبی سفرهای خود را مدیریت کرده و در این مدت ما نیز شاهد ترافیک کمتری نسبت به روزهای گذشته بودیم.
همه خانی گفت: هوش هیجانی یا همان مهارت ها و توانایی های راننده در تصمیم گیری های به موقع رانندگی، یکی از ابزارها و مهارت هایی است که هرچقدر راننده به آن مسلط داشته و از هوش بالایی در مواجهه با شرایط سخت و سخت برخوردار باشد می تواند آستانه صبر خود را بالا برده و با رفتار شایسته ترافیکی ، زمان مناسب رسیدن به مقصد را بدرستی کنترل و به اختیار خود درآورد که همین عامل زمان و فکر دیر رسیدن و جریمه شدن بعد از ساعات ممنوعیت تردد ، راننده را عصبی و بی حوصله می نماید که تاثیر منفی بر رانندگی خواهد داشت و میزان این تاثیر نیز مستقیماً به آستانه تحمل افراد بستگی دارد.
سرهنگ همه خانی گفت: در صورتی که آستانه تحمل راننده ای پایین باشد می تواند شروعگر بروز رفتارهای غلط ترافیکی شده و راننده را مجبور به انجام بعضی کارها مانند مخدوشی پلاک، تردد با سرعت بالا ، سبقت دریافت از دیگر رانندگان ، حرکت های خطرناک و با سرعت از چراغ قرمز ، عدم توجه به فرامین پلیس مستقر در معابر ، عبور از محل های ممنوع و تخلفات دیگر کند که همه آنها به مدیریت زمان و اولویت بندی سفر باز می شود.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران عظیم از رانندگان خواست: اجازه ندهند زمان محدودیت های کرونایی بر رانندگی آنها تاثیر بگذارد و کرونا به جای آنها در رانندگی تصمیم بگیرد.
وی به رانندگان توصیه کرد: سفرهای خود را اولویت بندی و مدیریت کنند تا به موقع و بدون عجله و شتاب و با آرامش به مقصد برسند.
معاون آموزش پلیس راهور پایتخت از ارگان های مختلف مانند اصناف، ادارات و دیگر دست اندرکاران خواست که در موضوع ساعت کاری به جد پای کار آمده و هر یک بنا به وظیف ، مسئولیت خود را در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اجرایی کنند، چرا که در نهایت خروجی دستورات ستاد ملی کرونا را پلیس به مرحله عملیاتی درآورده و به عنوان مدیر ترافیک شهری باید ترافیک را کنترل کند.
منبع: جام جم آنلاین