چهارده درمان خانگی سریع و مقرون به صرفه سفید کردن پوست

به گزارش وبلاگ گوگل، بعضی درمان های خانگی ساده این توانایی را دارند که بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی چهره شما را روشن نمایند. بیشتر آن ها خواص سفید نمایندگی طبیعی دارند، و بنابراین، استعمال مرتب آن ها می تواند پوست را لطیف تر و درخشنده تر کند. در

چهارده درمان خانگی سریع و مقرون به صرفه سفید کردن پوست

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

بعضی درمان های خانگی ساده این توانایی را دارند که بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی چهره شما را روشن نمایند. بیشتر آن ها خواص سفید نمایندگی طبیعی دارند، و بنابراین، استعمال مرتب آن ها می تواند پوست را لطیف تر و درخشنده تر کند. در اینجا بعضی از جایگزین های طبیعی برای محصولات تجاری سفیدنماینده پوست وجود دارد.

هر خانمی مشتاق چهره زیبا، درخشان و بی عیب و نقص است. تیرگی پوست به علت قرارگرفتن در معرض آفتاب و هیپرپیگمانتاسیون و توسعه لک های تیره یا قهوه ای بعضی از مسائل رایج پوست هستند که می توانند پوست را کدر و بی روح سازند.

فرایند طبیعی پیری، و آسیب ناشی از آلودگی هم می تواند پوست شما را کدر نماید. هر چند بازار مملو از کرم ها، لوسیون ها، و سفیدنماینده ها با تعهد روشن کردن چهره شما هستند، بیشتر این محصولات بسیار گران قیمت هستند و آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند. درمان سفید کردن طبیعی پوست، از سویی دیگر، گران نیستند، به آسانی در دسترس و بدون مواد شیمیایی مضر هستند. آن ها می توانند پوست شما را درخشان و روشن نمایند، علاوه بر اینکه پوست شما را نرم ، انعطاف پذیر و به ظاهر جوان تر می نمایند. پس، در این جا بعضی از درمان های طبیعی که می توانند به شما در بدست آوردن چهره زیبا و درخشنده یاری کند وجود دارد.

آب لیمو

لیمو دارای چند مزایا برای پوست است. آب لیمو می تواند به اسم یک عامل سفید نماینده طبیعی، پوست را روشن کند. بعلاوه می تواند پوست را از ناخالصی ها پاک کند. لیمو سرشار از ویتامین C است که می تواند رشد سلول های نو را تقویت کند، در حالی که محتوای آنتی اکسیدان می تواند ظهور علائم پیری را به تاخیر بیاندازد.

به منظور استعمال آب لیمو بر روی پوست تان، ابتدا یک لیمو را فشار دهید و آب لیمو را با آب یا آب گل سرخ ترکیب نمائید. اکنون، مخلوط را به همراه یک پنبه روی صورت تان بمالید. به مدت 10 الی 15 دقیقه بگذارید روی صورت تان بماند و سپس آن را با آب ولرم شست وگرددهید.

آب گوجه

همچون آب لیمو، گوجه فرنگی خواص سفیدنمایندگی دارد. گوجه ها سرشار از ویتامین های زیادی، از جمله ویتامین C هستند. گوجه فرنگی می تواند پوست شما را روشن کند و چربی اضافی را از صورت شما جذب می نماید. یک تکه ضخیم از گوجه را برش دهید و به مدت 5 دقیقه آن را به آرامی روی صورت تان بمالید. تا زمانی که آب گوجه روی صورت تان خشک گردد اجازه دهید روی صورت تان بماند. همچنبن شما می توانید آب گوجه را به منظور ضد عفونی کردن صورت تان استفاده نمائید. فقط یک تکه از گوجه را در دانه های شکر بغلتانید، و صورت تان را با آن مالش دهید.

ماست و پوست پرتقال

این یک درمان خانگی بی نظیر متراکم کردن صورت، برای هر فرد به منظور دستیابی به چهره ای لطیف است. برای ایجاد این چهره متراکم، جهت ایجاد یک خمیر، اندازهی پوست پرتقال خشک شده را آسیاب کنید و ماست یا شیر را به آن اضافه نمائید. خمیر را بر روی پوست تان استعمال نمائید، و قبل از شست وشوی آن با آب، آن را برای 15 الی 20 دقیقه روی صورت تان حفظ نمائید. این درمان خانگی تراکم پوست می تواند علاوه بر از بین بردن لکه ها، به روشن کردن چهره شما هم یاری کند.

شیر، عسل و آب لیمو

اسیدلاکتیک موجود در شیربه علت خواص لایه برداری اش شناخته شده است، در حالی که عسل برای خواص مرطوب نمایندگی اش ارزشمند است. از سویی دیگر آب لیمو، می تواند چهره شما را روشن کند. بنابراین، یک قاشق شیر را با اندازه برابر عسل و آب لیمو ترکیب نمائید. این ترکیب را به صورت و گردن خود استعمال نمائید، اجازه دهید به مدت 20 دقیقه باقی بماند، و سپس آن را با آب گرم بشوئید.

آرد جو دوسر، ماست، و گوجه فرنگی

علاوه بر بهبود سلامت دستگاه گوارش شما، آرد جو دوسر می تواند.در بدست آوردن پوست نرم و صاف و درخشنده تر یاری کند. آردجو دوسر پوست شما را تسکین می دهد و درخشان می نماید. به منظور استفاده از آرد جو دو سر برای سفید کردن پوست، می توانید آن را با ماست و آب گوجه یا مغز نیشکرمخلوط نمائید. از هر جزء یک قاشق چای خوری بردارید، و خمیر درست کنید. خمیر را بر روی صورت تان بمالید، آن را به مدت تقریبا نیم ساعت نگه دارید، سپس صورت تان را با آب ولرم بشورید. این ماسک واقعا در از بین بردن سلول های مرده پوست و برنزه کردن پوست موثر است.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند به کاهش هیپرپیگمانتاسیون یاری کند. استعمال مرتب از آلوئه ورا حتی می تواند به واسطه کاهش دادن ظهور لکه های تیره پوست را برنزه نماید. بعلاوه این گیاه می نواند فرایند بهبود را به یاری بازسازی بافته های آسیب دیده تسریع بخشد. به منظور بدست آوردن ژل، یک برگ را قطع نمایید و لایه های بیرونی آن را از بین ببرید. اکنون، ماده ژله مانند را سفت فشار دهید، ، و آن را به نواحی تیره صورت تان استعمال نمایید. آن را حدود 15 الی 20 دقیقه حفظ نمایید، و سپس آن را با آب بشورید.

زردچوبه و آب لیمو

به منظور درمان آسیب ناشی از آفتاب سوختگی، از پودر زردچوبه و آب لیمو بهره ببرید. هر دو برای سفید کردن پوست عالی هستند که می توانند چهره شما را روشن نمایند. زردچوبه می تواند رنگ پوست و لکه های سیاه را کاهش دهد. تقریبا 2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با آب لیمو ترکیب نمایید، و خمیر رقیقی بسازید.

این خمیر را بر روی صورت تان بمالید و پیش از شستن آن با آب، خمیر را برای 10 الی 15 دقیقه حفظ نمایید.

بعضی درمان های دیگر سفید کردن پوست

به غیر از درمان های ذکر شده در بالا، شما می توانید به منظور بهبود رنگ پو.ست و چهره تان، محصولات طبیعی ذیل را امتحان کنید:

برای ایجاد یک راهکار مقادیر مساوی سرکه سفید و آب را ترکیب نمایید. آن را روی صورت تان بمالید، و پیش از شست وشوی آن، به مدت 5 الی 10 دقیقه آن را نگه دارید.

خمیر را با ترکیب کردن پودر چسب چوب و آب لیمو و آب گوجه درست کنید. خمیر را بر روی صورت خود بمالید، و پیش از شستن صورت تان با آب اجازه دهید خشک گردد.

برای چند دقیقه چند تکه از سیب زمینی خام را روی صورت تان بگذارید. این درمان می تواند به از بین بردن رنگ دانه و لکه های پوست یاری کند.

با ترکیب کردن عسل و بادام های پودر شده خمیری بسازید. سپس آن را با آب تمیز بشویید. بعلاوه می توانید برای ساخت خمیر به جای عسل از شیر بهره ببرید.

همچون آب لیمو، آب خیار هم برای خواص روشن نمایندگی پوست شناخته شده است. برای روشن کردن چهره تان می توانید از هر دو آب لیمو و خیار بهره ببرید. به خصوص این درمان در طول روزهای تابستان مفید است، زیرا آب خیار دارای اثر خنک نمایندگی است و این ماسک می تواند پوست را تسکین دهد.

خمیری از پودر زردچوبه و آرد گرم به واسطه افزودن چند قطره از آب لیمو یا سرشیر به آن درست کنید. این خمیر را بر روی صورت تان بمالید، یه خصوص روی نواحی تیره صورت تان، و آن را برای 15 الی 20 دقیقه بگذارید.

بعلاوه به اسم Multani mitti زمین Fuller یک نوع خاک رس است که می تواند پوست شما را پاک کند، و رنگ پوس شما را بهبود بخشد. این می تواند چربی اضافی پوست را کاهش دهد و رنگ قهوه ای ایجاد شده به واسطه نور خورشید را کاهش دهد. برای ایجاد یک خمیر ضخیم Fullerʹs groun را با آب گل رز ترکیب کنید، و آن را بر روی صورت و گردن تان بمالید. برای بهتربن نتیجه، اجازه دهید خمیر برای 15 الی 20 دقیقه قبل از شستن صورت تان با آب باقی بماند.

این محصولات طبیعی یا درمان ها به تنهایی نمی توانند پوست شما را روشن تر نمایند، اما بسیاری از مسائل پوستی دیگر، از جمله جوش، رنگ دانه، آفتاب سوختگی، و لکه های تیره را به خوبی کم می نماید. محصولات مانند روغن بادام، عسل، و شیر می توانند پوست را مرطوب نمایند، و بعضی از مسائل رایج مربوط به خشکی پوست را از بین می برد. اگر در رژیم مراقبت از پوست شامل، این درمان ها می تواند رنگ پوست و چهره را بهبود بخشد، و پوست شما جوان تر به نظر می رسد. نوشیدن اندازه زیادی آب هم می تواند یاری کند، زیراکه آب به علت از بی بردن مواد سمی از بدن و هیدرات پو.ست شناخته شده است

منبع: راسخون

به "چهارده درمان خانگی سریع و مقرون به صرفه سفید کردن پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارده درمان خانگی سریع و مقرون به صرفه سفید کردن پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید