چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس تیر ماه برگزار می شود

به گزارش وبلاگ گوگل، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، زبیر حسین پناهی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس، پاسداشت خدمت ارزنده شهرام اقبال زاده، استاد ادبیات کودک و نوجوان در کامیاران برگزار می شود.

چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس تیر ماه برگزار می شود

وی در این دیدار که با حضور جبار شافعی زاده، دبیر چهارمین مهرواره ملی ادبیات کودک شوناس همراه بود، مطرح کرد: دبیرخانه مهرواره ادبیات کودک شوناس و آموزش و پرورش شهرستان کامیاران، با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرمانداری و شهرداری کامیاران و حمایت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها ایران چهارمین دوره این جشنواره را در سطح کشوری برگزار می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران با اشاره به اهداف این مهروراه افزود: مهرواره ملی شوناس به منظور توسعه ادبیات کودک و کشف و معرفی استعدادهای جدی در این حوزه، توجه به ادبیات فولکلوریک و فرهنگ شفاهی، ایجاد انگیزه در بچه ها، والدین، معلمان و مربیان سراسر کشور در راستای خلق آثار ادبی فاخر در این زمینه پیش بینی شده است.

حسین پناهی با بیان اینکه چهارمین دوره این مهرواره ویژه پاسداشت خدمات ارزنده شهرام اقبال زاده رازآور ادبیات کودک و نوجوان ایران برگزار می شود، ادامه داد: شرکت کننده گان در سه سطح نویسندگان کودک پایه اول تا ششم ابتدایی، معلمان و مربیان کودک و سطح والدین می توانند آثار خود را در بخش های لالایی، شعر، ترانه بازی، داستان، بلندخوانی(شعر و داستان)،نمایشنامه، کتاب مصور و تصوری، پژوهش، ترجمه و فرهنگنامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی موضوع بخش پژوهش این مهرواره را نقش ادبیات کودک در خلق مفهوم کودکی و هویت کودک مطرح کرد و افزود: آثار بخش فرهنگنامه باید به صورت مصور و از طریق بچه ها با مشارکت معلمان، مربیان و والدین پدید آمده باشد و آثار بخش ترجمه لام است از تمام زبان ها به زبان فارسی و کوردی تالیف شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران به بخش ویژه ادبیات کُردی نیز گریزی زد و گفت: شرکت کننده گان کُرد زبان می توانند آثار خود را در تمامی بخش ها به گونه های مختلف زبان کُردی ارسال کنند.

حسین پناهی در خصوص شرایط شرکت در مهروارە افزود: هر شرکت کننده می تواند تنها یک اثر را به دبیرخانه مهرواره ارسال کند و لازم است آثار ارسالی در دیگر جشنواره ها شرکت نکرده باشند.

وی با بیان اینکه دریافت آثار فقط به صورت پستی یا الکترونیکی و از طریق نشانی اعلام شده امکان پذیر است، علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس الکترونیکی [email protected] /[email protected] و یا نشانی پستی کردستان، کامیاران، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ارسال کنند.

حسین پناهی آخرین مهلت ارسال آثار را 30 فروردین ماه جاری بیان نمود و یادآوری کرد: آثار برگزیده با حمایت ناشرین معتبر کتاب کودک منتشر می شود و از تمام برگزیده گان با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل می آید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس تیر ماه برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس تیر ماه برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید