4 انشا در مورد امام رضا علیه السلام برای بچه ها و نوجوانان

به گزارش وبلاگ گوگل، با فرا رسیدن 30 صفر، سالروز شهادت مظلومانه امام رضا (ع)، تکالیف مدرسه بچه ها معمولا شامل انشا در مورد امام رضا علیه السلام می شود. از این رو در این مطلب زیباترین ایده های انشا در مورد امام رضا علیه السلام را برای شما گردآوری کرده ایم تا با ایده دریافت از آنها یک انشای زیبا در وصف امام رضا (ع) بنویسید.

4 انشا در مورد امام رضا علیه السلام برای بچه ها و نوجوانان

انشا در مورد امام رضا (ع)

1. انشا در مورد امام رضا بچه هاه

ای امام رضا!

من و همه بچه های مدرسه تو را دوست داریم و معلم ما هم شما را دوست دارد.

ای امام رضا! من و همه بچه ها برای شما دعا می کنیم و معلم ما هم برای شما دعا می کند. یا امام رضا! من از شما می خواهم که همه دوست و آشنا و همه بیایند زیارت شما، اگر ما را هم قابل می دانی ما هم بیاییم زیارت شما. یا امام رضا! ما که هنوز زیارت تو نیامدیم ما همیشه بارگاه تو را توی تلویزیون می بینیم، از خدا می خواهیم که یک بار هم که شده با پدر و مادرم بیاییم زیارت شما به خصوص که روز تولد و شهادت تو می شود ما حرم تو را توی تلویزیون می بینیم، دلم می خواهد مثل یک پرنده بشوم و پرواز کنم و بیایم به زیارت شما یا امام هشتم!

من خیلی دوستت دارم و دلم میخواهد کاری کنم که تو هم من را دوست داشته باشی .

پایان

2. انشا در مورد امام رضا با موضوع دلنوشته

ای امام رئوف، ای غریب غریب نواز !

به آستانه محبت تو، دامن حاجت می آوریم و صحرا صحرا کرامت می بریم.

چه کنیم که ظرفیت دست و دامن کوچک ما اندک است، و الّا دریای احسان تو بیکرانه است.

میلیونها زائر را می پذیری، و نه منت می پذیری. هر کس را به نحوی می نوازی، تو رضا یی و همه را راضی بر می گردانی و ذره ای از عنایت تو و ارادت ما کم نمی شود.آنجا که فرشتگان به کفشداری حرمت مشغولند و کروبیان خادمان افتخاری آستان تو اند، ما کمتر از آنیم که خاک پای خسته زائرانت باشیم و اباصلت آستانت به شمار آییم.اما تو زائرانت را دوست داری و در خانه خودت به حضور می پذیری.

لحظه ای که دلمان می شکند و شانه هایمان می لرزد و اشک در دیدگانمان حلقه می زند، یعنی اذن ورودمان داده ای. وقتی السلام علیک می گوییم، رواق چشممان با قطرات اشک، آیینه کاری می شود. آنگاه از پشت ضریح اشک سیمای تو را می بینیم که حله ای از عصمت سبز قرار گرفته است و دست عنایتت بر سر زائران است و نگاه مهربانت، ضامن آهوی دل ما می شود، دلی که از همه جا رمیده و به حرم تو روی آورده است.

همه هستی ما، نذر یک لحظه حضور در کنار ضریحت باد.

انشا در مورد امام رضا بچه هاه

3. انشا در مورد امام رضا با موضوع زیارت

خودم را در بین جمعیت رها کردم و انبوه جمعیت من را به سمت شما آورد. دیگر نمی ترسیدم!

یادم آمد در گذشته فکر می کردم اگر وارد این شلوغی زائران شوم ممکن است زیر دست و پای آن ها افتاده و خفه شوم اما حالا می دانم که شما من را به سمت خود خوانده اید، شما خودتان من را دعوت کرده اید و من مهمان شما هستم و همه می گویند امام رضا مراقب همه مهمان های خود هستند … حالا دیگر نمی ترسم!

بدون آن که باعث آزار کسی شوم وارد این موج جمعیت شدم، گویی وارد دریای خروشانی شده ام و از آن جایی که موج ها کار خودشان را خوب بلد هستند من را به سمت جلو هدایت کردند.

در همان حال که صدای صلوات محمدی را می شنیدم دستانم را به ضریح زیبای شما گره زدم و دیگر هیچ موجی نمی توانست من را از آغوش گرم و پر مهر شما جدا کند …

السلام علیک یا غریب الغربا … سلام آقا!

بیشتر از این هرچه خواستم بگویم نتوانستم، زیبایی حرم ملکوتی شما و پاکی و عظمت نگاه شما نگذاشت حرف هایی را که چند روز است در دلم مرور می کنم به زبان بیاورم.

راستی خانه تان چقدر زیباست آقا! چه گنبد طلایی قشنگی دارید و صدای نقاره ها که از هر سو شنیده می شود چه آهنگ دلنشینی دارد.

حرف هایم کم کم به یادم می آید … آقا جان! جان مادرتان زهرا (س) دستم را بگیرید.

یا ضامن آهو، ضامن من هم می شوید؟ آخر من در درگاه خداوند هیچ آبرویی ندارم. ای کاش من هم کبوتری از کبوترهای حرم شما بودم.

خوب که نگاه می کنم می بینم هزاران نه بلکه میلیون ها دل زیر پای شماست و همه می خواهند دل های خود را به ضریح شما گره بزنند و به شما بسپارند.

امام من! از طرف تمام کسانی که دوست داشتند در جوار شما باشند و دل شان برای آمدن به مشهد پر می زند زیارت می کنم، من هم دلم را به پنجره خانه شما گره می زنم مولای من … نگذار دست خالی برگردم … یا رضا (ع)

4. انشا درباره امام رضا با موضوع نامه ای به امام رضا علیه السلام

سلام ای مولای من،

سلام ای ولی و سرپرست و یاور من،

سلام ای امام من ، سلام ای امام رضا

هزاران سال است که مردم برای زیارت مرقد مطهر تو به سوی مشهد مقدس می آیند و حتی برخی با وجود مسافت های بسیار طولانی به نزد تو برای دیدن آن ضریح مبارک و آن سرزمین با عظمت بهشتی ات می آیند و در نزد تو از گناهان توبه می کنند و با گریه کردن به حال خود، خود را از صافی ایمان می گذرانند تا خالص شوند. کاش ما هم دلی مانند آن ها داشتیم، اما ما آن قدر در اعماق غفلت خود فرو رفته ایم، که دیگر خود را هم از یاد برده ایم. الهی! ما را از این دریای غفلت نجات بده!

چرا که تو امام و سرپرست ما هستی.

چه بدند کسانی که به تو ظلم روا داشته اند آنها خیال می کردند که تو با این وعده وعید ها دست از وظیفه عظیم و آسمانی خود برمی داری، و به خواسته آنان تن می دهی اما تو چنین نکردی و در دل مردم جهان جا باز کردی و امروزه تو بارگاهی عظیم داری که بارگاهی است بسیار عظیم و هر روز مسلمانان زیادی برای زیارت آن بار گاه با شکوهت می آیند، اما دشمنان تو که قصد نابود کردن تو را داشته اند چه شدند؟ آیا امروز آنان هم مانند تو بارگاهی دارند؟ مطمئنا جواب خیر است.

ما هر سال برای زیارت آن با شکوه می آییم و با عبادت و زیارت ضریح تو قصد پاک شدن از گناهان را داریم . یا امام رضا در نزد پروردگار یکتا ما را شفاعت کن تا از کرده های نا درستمان بگذرد و توفیق عنایت فرما تا کارها و کردار های خوبمان سنگین تر از کار و کردار بدمان باشد.

انشا در مورد امام رضا (ع)

سخن آخر

امیدواریم از خواندن این مجموعه انشا در مورد امام رضا (ع) لذت برده باشید. شما می توانید در این راستا، مطالب شعر شهادت امام رضا علیه السلام و نقاشی بچه هاه درباره امام رضا (ع) را نیز در وبلاگ گوگل از نظر بگذرانید.

فراموش نکنید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "4 انشا در مورد امام رضا علیه السلام برای بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 انشا در مورد امام رضا علیه السلام برای بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید