ببینید؛ تریلرهای نو تکن 8 به مکانیک های گیم پلی و شخصیت نینا می پردازند

به گزارش وبلاگ گوگل، کمپانی باندای نامکو به تازگی در کنار انتشار ویدیویی 36 دقیقه ای از گیم پلی تکن 8، از شخصیت نینا ویلیامز (Nina Williams) نیز رونمایی نموده است.

ببینید؛ تریلرهای نو تکن 8 به مکانیک های گیم پلی و شخصیت نینا می پردازند

در ویدیوی مربوط به گیم پلی، کارگردان اجرایی بازی، کاتسوهیر هارادا (Katsuhiro Harada)، و کارگردان اصلی بازی، کوهی ایکیدا (Kohei Ikeda)، حضور دارند. هارادا بار دیگر خاطرنشان می نماید که تهاجمی بودن یکی از موضوعات کلیدی بازی است و او می خواهد که بازیکنان بیشترین لذت و هیجان را در این سری به وسیله مکانیک های مبارزه، جلوه های بصری تکامل یافته، دوربین و غیره تجربه نمایند. از طرفی ایکیدا بیان می نماید که تیم سازنده به سه نکته اصلی یعنی لذت بیشتر از نبردها برای افراد تهاجی، آسان کردن درک تغییرات و لحظات هیجان انگیز و بهبود ویژگی ها و قابلیت های هر شخصیت توجه زیادی دارد.

سیستم خشم (Rage) که برای اولین بار در تکن 6 معرفی گردید، اولین مکانیکی است که در ویدیو مورد بحث قرار می گیرد. با وجود این سیستم، زمانی که نوار سلامتی بازیکنان به حد خاصی برسد، حملات تقویت شده به بازیکن تعلق می گیرد و از طرفی حرکات فوق العاده مرگبار Rage Arts نیز وجود دارند که حتی می توان آن ها را فقط با یک دکمه فعال کرد. با این حال، Rage Drives که برای کمبوهای طولانی تر مورد استفاده قرار می گرفتند، به دلایل مربوط به بالانس ساختن گیم پلی حذف شده اند.

تکن 8 بعلاوه سیستم بازیابی سلامتی را از Tekken Tag Tournament بازمی گرداند. در این سیستم، بخش کوچکی از آسیب های دریافت شده از کمبوهای هوایی یا بلاک کردن حرکات سنگین را می توان بازیابی کرد، اما از آنجایی که این بازی دارای المان تگ (Tag) نیست، بازیکنان می توانند با حمله به حریف، این اندازه اندک سلامتی را بازیابی نمایند. از طرفی فرقی نمی نماید که ضربات را بلاک نموده یا مورد اصابت آن ها قرار بگیرند. ظاهرا پس از اینکه تهاجمی کردن مبارزات به یک اصل کلیدی تبدیل شده، این مکانیک بازگردانده شده است. هارادا بیان نموده که اگر تهاجمی رفتار نکنید، سلامتی شما بهبود نمی یابد.

سیستم هیت (Heat) نیز طبق گفته هارادا یک ازه زمانی محسوب می گردد که برای یک مهاجم بسیار مفید است. با فشار دادن دکمه های بالای دسته برای فعال کردن Heat Burst یا استفاده از حملات Heat Engager خاص، بازیکنان وارد حالتی می شوند که به مدت 10 ثانیه در شعله هایی آبی رنگ پوشانده می شوند. در صورت حمله مجدد بازیکنان در این بازه، این زمان می تواند تمدید گردد و بار دیگر بازیکنان را تشویق به ماندن در حالت تهاجمی نماید. البته بازیکنان باید قبل از استفاده از هیت به خوبی فکر کنید.

به عنوان مثال Heat Smash از تمام انرژی گرمایی استفاده می نماید و حریف را به پرواز در می آورد. از طرفی Heat Dash نیز انرژی را مصرف نموده، حمله را لغو می نماید اما مهاجم را در وضعیتی مناسب قرار می دهد و به او اجازه می دهد تا فشار را روی حریف حفظ کند. فعال کردن Heat بعلاوه به این معنی است که مهاجم هر بار که حمله خود را بلاک شده می بیند، اندازهی آسیب وارد می نماید. البته این آسیب باعث مرگ حریف نخواهد شد. در نهایت این سیستم در بین شخصیت های مختلف به طور متفاوتی فعال می گردد. به عنوان مثال، بعضی از حملات پل فینیکس در این حالب می توانند گارد حریف را بشکند و از سوی دیگر حملات مارشال لاو با فعال شدن Heat قوی تر می شوند.

در نهایت هارادا و ایکیدا در خصوص سیستم کنترل نو بازی صحبت کردند. در رویکردی تقریبا مشابه با استریت فایتر 6، هشتمین نسخه از سری تکن از گزینه های کنترلی متنوعی نظیر آرکید (Arcade) و ویژه (Special) بهره می برد. حالت آرکید همان حالت همیشگی این سری و حالت ویژه ترکیبی از کمبوهای آسان و المان های کمکی برگرفته از تکن 7 است. در حالت آرکید فشردن تنها یک دکمه می تواند حرکات خاصی را پیاده سازی نموده و کار را برای تازه واردها آسان تر می نماید و این حرکات بسته به اینکه بازیکن در حالت Heat یا Rage باشد، تغییر می نمایند. بعلاوه می توان از کنترل ویژه در هر حالتی از آنلاین گرفته تا آفلاین استفاده کرد. این برخلاف رویکرد استریت فایتر 6 است که حالت کنترلی نوی که برای تازه واردان معرفی نموده، در حالت آنلاین قابل استفاده نیست.

لازم به ذکر است که در ویدیوی دیگری که از بازی منتشر شده، از شخصیت نینا ویلیامز (Nina Williams) نیز رونمایی شده است. نینا که از زمان حضور خود در اولین بازی سری، یک مبارز نمادین بوده، شخصیتی سرد و دور از انتظار دارد که این ویژگی ها او را به بادیگارد حرفه ای سازمان میشیما زایباتسو تبدیل می نماید.

محبوبیت او حتی باعث شد که در سال 2005 اثری اسپین آف با نام Death by Degrees از او منتشر گردد. با وجود محبوبیت بالای او تعجبی ندارد که به این نسخه با ظاهری نو بازگشته است. در تریلر منتشر شده در کنار معرفی نینا شاهد گیم پلی و حرکات او هستیم که ظاهرا از ترکیبی از هنرهای رزمی و اسلحه دستی برای شکست حریف خود استفاده می نماید.

تکن 8 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی در دست توسعه است. در ادامه می توانید تریلرهای منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: ComingSoon

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

27,997,000 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

13,200,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,295,000

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,958,170

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ

به "ببینید؛ تریلرهای نو تکن 8 به مکانیک های گیم پلی و شخصیت نینا می پردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید؛ تریلرهای نو تکن 8 به مکانیک های گیم پلی و شخصیت نینا می پردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید