تصاویر زیبا از مزارع تراس بندی شده برنج

به گزارش وبلاگ گوگل، کشت تراسی که با عنوان کشاورزی مرحله ای هم شناخته می گردد، برای کشت و زرع در زمین های شیب دار مانند نواحی کوهستانی و تپه ای استفاده می گردد. مزارع تراس بندی شالی کاری به طور گسترده برای کشت برنج در شرق و جنوب شرق آسیا مانند چین، ژاپن و فیلیپین استفاده می شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با این نوع کشت و مزارع زیبای آن آشنا شوید.

تصاویر زیبا از مزارع تراس بندی شده برنج

مزارع تراس بندی، فرسایش و رواناب سطحی را کاهش داده و برای رشد محصولاتی مثل برنج که احتیاج به آب زیادی دارند، موثرند. در بسیاری از سیستم ها، تراس پلی تقریبا صاف است که در میان شیب ساخته شده و کانالی دارد برای آن که آب از بالای این پل جاری گردد. معمولا تراس ها با انحراف کمی ساخته می شوند تا آبی که در کانال به دام افتاده به آرامی به سوی مجرای خروجی تراس حرکت کند. در زمین هایی که آب به راحتی جذب خاک می گردد و بارندگی نسبتا کم است تراس های مسطح استفاده می شوند.

مزارع تراس بندی علاوه بر بخش هایی از آسیا در حوضه مدیترانه هم رایج اند و برای تاکستان ها، درختان زیتون، چوب پنبه و بلوط استفاده می شوند. این مزارع در بخش هایی از آفریقا نیز رایج اند. بعلاوه، در نواحی کوهستان آند، بیش از هزاران سال است که کشاورزان از تراس بندی برای کشت سیب زمینی، ذرت و سایر محصولات بومی استفاده می نمایند. در ادامه، تصاویر زیبای مزارع برنج در کشورهای چین و ژاپن آورده شده است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "تصاویر زیبا از مزارع تراس بندی شده برنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر زیبا از مزارع تراس بندی شده برنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید