تصویری از شیائومی 13 پرو منتشر شد؛ ساده اما با دوربینی قدرتمند

به گزارش وبلاگ گوگل، به تازگی تصویری از گوشی شیائومی 13 پرو منتشر شده که طراحی کاملا ساده آن را علی رغم بهره مندی از یک دوربین قدرتمند به نمایش می گذارد.

تصویری از شیائومی 13 پرو منتشر شد؛ ساده اما با دوربینی قدرتمند

اینطور که به نظر می رسد، شیائومی 13 پرو قرار نیست طراحی عجیب و غریبی داشته باشد. بسیاری از شرکت های تولیدنماینده گوشی های هوشمند این روزها برای اینکه توجه کاربران را به دوربین قدرتمند گوشی های پرچم دار خود جلب نمایند، طراحی ماژول را عجیب و بزرگ در نظر می گیرند تا نخستین چیزی که به چشم می آید سیستم دوربین باشد. از جمله این محصولات می توان به نماینده اخیر خود شیائومی یعنی 12S اولترا اشاره نمود.

اما ظاهرا این موضوع درباره شیائومی 13 پرو صدق نمی نماید. این محصول علی رغم بهره مندی از سیستم دوربین قدرتمند، طبق تصویری که در حال حاضر از آن منتشر شده، ماژول عجیب و غریب یا نامتعارفی ندارد. یک مربع کوچک را شاهد هستیم که میزبان سه سنسور است؛ دوربین اصلی، دوربین فوق عریض و به احتمال زیاد ماکرو یا سنجش عمق. هرچند در رابطه با دو سنسور غیر از اصلی اطلاع دقیقی در اختیار نداریم.

طبق شایعات کنونی، ظاهرا دوربینی که به عنوان دوربین اصلی در این گوشی ایفای نقش می نماید، همان نمونه 1 اینچی 50 مگاپیکسلی است که شیائومی با همکاری سونی آن را توسعه داده و در گوشی 12S اولترا هم از آن استفاده نموده است. دوربینی که عملکرد فوق العاده خوبی هم در تست ها از خود به نمایش گذاشته که باید دید آیا در نسل نو این عملکرد بهتر می گردد یا خیر.

محض اطلاع باید بگوییم پردازنده ای که در 12S اولترا بکار گرفته شده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است اما در سری شیائومی 13، اسنپدراگون 8 نسل 2 بکار گرفته خواهد شد با تمام پیشرفت هایی که انتظار می رود در بخش هایی نظیر پردازش تصویر، هوش مصنوعی و… داشته باشد. این یعنی می توان انتظار داشت پردازنده نوتر و قدرتمندتر، پتانسیل های بیشتری از سنسور نو را آزاد کند.

البته به عنوان محصولی که از چنین سنسور قدرتمندی بهره می برد، این طراحی کاملا ساده است. کافی است به تصاویر زیر از شیائومی 12 پرو و شیائومی 12S اولترا نگاه کنید تا کاملا متوجه شوید نقش یک سنسور بزرگ در تغییر میزان ماژول پشتی مدل اولترا چقدر زیاد بوده است. اما شیائومی تصمیم گرفته 13 پرو را به عنوان یک پرچم دار قدرتمند با طراحی استاندارد راهی بازار کند، نه محصولی که با تمرکز بر دوربین قرار است در دسترس قرار بگیرد.

در رابطه با شیائومی 13 پرو در حال حاضر اطلاعات خوبی منتشر شده که این اتفاق از آن جایی هم که این گوشی به احتمال بسیار فراوان در ماه نوامبر (احتمالا اواخر آبان یا اوایل آذر) رونمایی می گردد، دور از انتظار هم نبوده است. طبق آنچه که می دانیم، شیائومی 13 پرو قرار است از نمایشگری 6.7 اینچی از نوع AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی بهره ببرد. پنلی با کیفیت +QHD که سامسونگ وظیفه ساخت آن را با فناوری E6 خود بر عهده خواهد داشت.

تصویری که از رابط کاربری شیائومی 13 پرو منتشر شده نشان می دهد این محصول از 12 + 3 گیگابایت حافظه رم بهره می برد که یعنی کاربران می توانند 3 گیگابایت حافظه رم مجازی را هم به رم سخت افزاری اضافه نمایند تا کارهای سنگین را با سرعت بیشتری در مقایسه با حالت عادی انجام دهند.

اگرچه از تاریخ رونمایی و عرضه دقیق این محصول اطلاعی نداریم اما می دانیم شیائومی می خواهد این گوشی را به همراه مدل استاندارد در بازار جهانی هم عرضه کند چرا که در حال حاضر دو شماره مدل برای آن در نظر گرفته شده که یکی برای بازار چین و دیگری برای بازار جهانی است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تصویری از شیائومی 13 پرو منتشر شد؛ ساده اما با دوربینی قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری از شیائومی 13 پرو منتشر شد؛ ساده اما با دوربینی قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید