معمایی به نام تعلیق

به گزارش وبلاگ گوگل، ایران در بحث هسته ای به هیچ وجه هیچ اعتنایی به تفسیر و برداشت آمریکایی ها ندارد و به عبارت دیگر اساسا نظر ایالات متحده برای ما ملاک نیست. برای نظام جمهوری اسلامی آنچه مهم است نظر رهبر انقلاب و منافع ملی است.

معمایی به نام تعلیق

در حوزه برجام قرار بر لغو کامل تحریم ها بود. حال ممکن است آمریکایی ها در این زمینه دستورالعمل های خاصی داشته باشند اما ما وظیفه ای نداریم که مطابق دستورالعمل آنها عمل کنیم.

از سویی دیگر اگر قرار بر تکرار تجربه راه گذشته باشد که دیدیم این تجربه همراه با ناکامی و شکست بوده و سود و منفعتی برای ملت ایران در پی نداشته است بنابراین قراری برای تکرار دوباره جهت رفته شده نداریم. حرف ما کاملا تعیین است جمهوری اسلامی بر لغو همه تحریم ها اعم از تحریم های هسته ای، موشکی و حقوق بشری تاکید دارد.

ما درباره این تحریم ها در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بحث و اعلام کردیم که این تحریم شامل همه تحریم ها بانکی، نفتی، هسته ای و... است.

واقعیت این است که بالای 1800 تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده و ما بر لغو همه آنها تاکید داریم.

اگر قرار است آمریکایی ها دوباره به برجام برگردند حتما باید همه تحریم ها را لغو کنند. زمانی که ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری ترامپ از توافق برجام خارج شد از جمهوری اسلامی ایران اجازه نگرفت و براساس منافع ما عمل نکرد که عده ای انتظار دارند ما هم براساس منافع این کشور عمل کنیم و درخصوص خواسته های بحق خود در برابر منافع ملی ایران کوتاه بیاییم.

آنچه رهبر انقلاب هم بر آن تاکید دارد لغو یکباره همه تحریم هاست. از سویی دیگر جمهوری اسلامی ایران در پی مذاکرات فرسایشی نیست و اگر قرار باشد تیم مذاکره کننده هسته ای ما در آن جهت حرکت کند باید مذاکرات را متوقف و به کشور مراجعت کنند.

دلیل ما برای لغو تحریم ها هم کاملا تعیین، شفاف و منطقی است چون آمریکایی ها در موضوع برجام خطا کردند.

هدف از بحث هایی که آمریکایی ها درباره جایگزینی موضوع تعلیق به جای لغو تحریم ها مطرح می کنند کاملا تعیین است.

آنها قصد دارند جمهوری اسلامی ایران را در یک بازه زمانی گرفتار مذاکرات فرسایشی کنند و درنهایت ملت ایران از این مذاکرات متضرر شوند.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران هم برای موفقیت در این گفت وگو باید صرفا در جهت خط مشی ای که رهبری تعیین کردند و مصوبه مجلس در این باره تصریح دارد حرکت کند البته نکته جالب این است که کلماتی مانند لغو یا تعلیق هم به صورت معمایی برای برجام درآمده است البته همان موقع که برجام امضا شده بود رئیس جمهوری و آقای ظریف بر این نکته تاکید داشتند که همه تحریم ها لغو شده است و آن موقع بحثی درباره تعلیق تحریم ها مطرح نبود.

سارا فلاحی - رئیس کمیته هسته ای مجلس / روزنامه وبلاگ گوگل

منبع: جام جم آنلاین

به "معمایی به نام تعلیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمایی به نام تعلیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید