ترفند های ساده آشپزی سالم

به گزارش وبلاگ گوگل، در این گزارش به چند عادت چینی ها در مرحله تهیه غذا می پردازیم.

ترفند های ساده آشپزی سالم

به گزارش گروه وبگردی وبلاگ گوگل،هر فردی هنگام آشپزی بـه دنبال روش هایی برای بهتر و سالم شدن غذا است.سرآشپز های چینی ترفند هایی دارند کـه بـه سالم بودن غذای شـما یاری می نماید.

بعضی افراد آشپزی را کاری کسل نماینده میدانند و بعضی دیگر ان را بـه اسم یک فرآیند سرگرم نماینده تلقی می نمایند.اما هر فردی کـه کنار اجاق غذا وقت صرف میکند سعی می نماید غذای خودرا خوشمزه تر، سالم تر و زیبا تر جلوه دهد و برای این هدف ترفند هایی را احتیاج دارد.

با استفاده از ترفند های خاص آشپزی، می توانید بـه این اهداف برسیدو حالا در این بخش بـه چند عادت چینی ها در مرحله تهیه غذا خواهیم پرداخت کـه بـه نوعی متفاوت اسـت.

آن ها میوه ها و سبزیجات را با آب نمک می شویند

مردم چین میوه ها و سبزیجات خودرا بـه خوبی می شویند و برای اینکار ابتدا با آب لوله کشی کامل میوه سبزیجات را شسته سپس در محلول آب نمک ریخته و سپس دوباره آب کشی می نمایند.

درسال 2006؛ دانشمندان چینی مطالعه ای انجام دادند و ثابت کردند کـه آب نمک واقعاً آفت کش ها را از سبزیجات و میوه ها حذف می نماید.برای شستن سبزیجات و میوه ها بـه این روش، باید 1 واحد نمک را بـه 10 واحد آب اضافه کنید.

شستن میوه و سبزیجات

آن ها با استفاده از نشاسته مواد غذایی را مجذوب کنندهتر می نمایند.برای تعداد زیادی از ما جالب اسـت بدانیم کـه چگونه سرآشپز های چینی میتوانند ماهی و گوشت را بسیار براق و مجذوب کننده جلوه دهند.

راز این مجذوب کنندهیت، نشاسته ذرت اسـت کـه تقریبا در هر آشپزخانه ای در هر کشوری استفاده میگردد پس شـما هم میتوانید بـه سبک سرآشپز های چینی با این نشاسته بـه غذایتان جلوه دهید.

آن ها گوشت را با زرده تخم مرغ نرم می نمایند

مردم چین می توانند حتی سخت ترین قسمت گوشت را بـه تردترین شکل آماده نمایند.برای رسیدن بـه این هدف، آن ها گوشت را در زرده تخم مرغ بـه مدت 15 دقیقه قرار می دهند.

ممکن اسـت قانع نماینده بـه نظر نرسد، زیرا ما طبق معمولً از آب لیمو، سرکه و سایر چیز های اسیدی استفاده میکنیم، اما حقیقت این اسـت کـه چینی ها از این این تکنیک را کـه بـه ان مخملی کردن گوشت می گویند، استفاده می نمایند.

سرآشپز های چینی اثر زرده تخم مرغ را آن گونه شرح میدهند:گوشت با پوششی از زرده تخم مرغ درخشان تر می گردد و هنگام پخت در لایه ای محافظت شده قرار می گیرد و همین مانع از تبخیر مایع از گوشت می گردد در نتیجه گوشت، واقعا مرطوب و خوشمزه باقی می ماند.

آن ها بیشتر غذاهایشان را بخارپز می نمایند

غذا های چینی شامل غذا های زیادی اسـت کـه بـه صورت بخار پخته می شوند.این روش حتی برای غذا هایی کـه از بافت های نشاسته ای تهیه شده اند هم استفاده می گردد.

مردم محلی برای اینکار از سبد بامبو کـه بالای آب جوش قرار داده شده استفاده می نمایند و مواد غذایی رابا قرار دادن داخل این سبد بامبو بخار پزش می نمایند.

بـه منظور تهیه غذا های خوب با استفاده از بخار بـه روش چینی ها، احتیاجی نیست بـه دنبال سبد های بامبو باشید، می توانید از یک صافی معمولی فلزی هم بهره ببرید و ان را بالای یک قابلمه آب جوش قرار دهید.

آن ها اغلب قبل از پخت گوشت آن را می جوشانند

مردم چین گوشت خام را در آب می جوشانند و سپس آب را دور ریخته و بـه روش مد نظرشان یعنی سرخ کردن، پختن یا جوشاندن دوباره گوشت ادامه می دهند.

دلایل متعددی برای این امر وجوددارد، ابتدا جوشاندن بـه حذف تمام آلودگی ها و خون اضافی از گوشت یاری میکند و دوم این کـه این جوشش اولیه عده ای از انواع گوشت را نرم میکند.

آن ها با محصولات گیاهی دسر درست می نمایند

چینی ها از شکر زیادی در دسر های خود استفاده نمی نمایند و مربا و شکلات در آنجا محبوبیت چندانی ندارند.آن ها از محصولات گیاهی مانند کنجد، لوبیا و سیب زمینی شیرین برای شیرین کردن دسر های خود استفاده می نمایند بـه همین علت اروپایی ها اغلب فکر می نمایند کـه دسر های چینی بی مزه هستند.

در کل دسر های تهیه شده دراین کشور بـه صورت رژیمی هستند و شاید بـه همین علت اسـت کـه تعداد زیادی از مردم چین لاغر اندامند.آن ها بیشتر، از مواد غذایی جوان نماینده استفاده می نمایند.آن ها از موادی استفاده مینمایند کـه آن ها را سالم و جوان نگاه میدارد و همین یکی از اسرار عمر طولانی و پیری دیرترشان اسـت.

علاوه بر تمامی مواد غذایی ضد پیری کـه مردم این کشور مدام استفاده مینمایند، صد ها سال اسـت کـه کنجد را دوست داشته و ان را تقریبا بـه تمام وعده های غذایی خود اضافه مینمایند.

اهمیت استفاده از سبزیجات و مواد غذایی کـه بدن را از پیری و بیماری دور میکند، یکی از مهمترین اصول آشپزی چینی هاست کـه میتوان از ان ایده گرفت.

منبع:تالاب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترفند های ساده آشپزی سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند های ساده آشپزی سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید