کتاب

چالش حکمرانیِ آموزش و پرورش

لطفاً به 700 هزار معلم، 106 هزار مدیر مدرسه، استادان و مدرسان بیش از 50 دانشکده علوم تربیتی و صدها کارشناس و صاحب نظر و متفکر تعلیم و تربیت اعتماد کنید

22 اردیبهشت 1402

هزینه های سفر به روسیه

یکی از تجربه هایی که هر فردی باید در طول زندگی خود داشته باشد سفر به روسیه است. هنوز هیچ توریستی نیست که دلش برای تماشا معماری عجیب و غریب، موزه ها و منظره ها یخی و رام نشده سرزمین تزارها تنگ نشده باشد.

6 اردیبهشت 1402

چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس تیر ماه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، زبیر حسین پناهی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس، پاسداشت خدمت ارزنده شهرام اقبال زاده، استاد ادبیات کودک و نوجوان در کامیاران...

23 فروردین 1402

میوه شگفت انگیزی که نفخ شکم و درد معده را ضربه فنی می نماید

این موجود زنده 700 ساله یکی از شگفت انگیز ترین موجودات در استان ایلام است که متاسفانه این روز ها مغفول واقع شده به نحوی که بعضی سودجویان سود آن را تنها در مرگش می بینند.

21 فروردین 1402

طبیعت گردی مسئولانه با کتاب تهران؛ شکوه قله ها

به گزارش خبرنگاران، کتاب تهران؛ شکوه قُلّه ها مشتمل بر مسیرهای اصلی کوه پیمایی در شمالِ تهران و شمیران؛ محور طبیعت گردی شمال غرب تهران (بخش کن، محور طبیعت گردی جاده امام زاده داوود (ع) و مسیرهای رایج کوه پیمایی آن) و مسیرهای طبیعت گردی شمیرانات (رودبار...

20 اسفند 1401

چرا داستان دینی نوشتن سخت است؟

اگر شما زیباترین و عمیق ترین مفاهیم دینی را در داستان گنجانده باشی، اما مخاطب کتاب را نخواند فایده ای ندارد؛ بنابراین شاید ارزش تکنیک در داستان دینی پررنگ تر هم باشد. نویسنده باید خیلی جدی بر تکنیک تسلط داشته باشد.

8 دی 1401

کانون پرورش فکری برای هفته کودک چه می نماید؟

مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها گفت: به مناسبت هفته ملی و جهانی کودک برای همه سطوح سنی ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

14 مهر 1401

کتاب کمک آموزشی جای معلم را نمی گیرد

یک مولف گفت: این تصور اشتباه که کتاب کمک آموزشی جای معلم را می گیرد یک آسیب بسیار جدی است و باید اصلاح شود.

25 شهریور 1401

عملیات ساماندهی استحکامات نظامی گلسرک رشت آغاز شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، عملیات ساماندهی استحکامات نظامی گلسرک رشت آغاز شد.

14 مرداد 1401

سرگذشت نامعلوم آکیناکه بار عام شاهی متعلق به داریوش هخامنشی

ایلنا/ این خبر پیرامون سرگذشت نامعلوم آکیناکه بار عام شاهی متعلق به داریوش هخامنشی برای شما نوشته شده است.

29 تیر 1401

خاطرات هفت چهره از امام موسی صدر

سخن خوش تر دوست شامل خاطرات شش نفر از چهره های حوزه اندیشه و ادب ایران از امام موسی صدر منتشر شده است.

3 خرداد 1401

معرفی طاق بستان اثر تاریخی کرمانشاه

طاق بستان یک اثر تاریخی و فوق العاده زیبا مربوط به دوران ساسانیان واقع در شهر کرمانشاه است که در دل کوه در کنار یک دریاچه زیبا قرار گرفته است. در این اثر تاریخی به خوبی می توان فرهنگ و هنر این مرز و بوم را در آن مشاهده کرد.

11 اسفند 1400

گشت و گذار در آتلیه نقاش قصه های شاهنامه

دوم آذرماه زادروز علی اکبر صادقی از نقاشان ایرانی است که اهالی هنر او را با آثار شاهنامه ای می شناسند.

9 بهمن 1400

راهنمای سفر به بریستول (Bristol)، انگلستان

بریستول، شهری است در انگلستان که مجموعه بی نظیری از رستوران های مجلل، تاریخی شگفت انگیز، فعالیت های تفریحی متعدد و هنر و فرهنگ را در اختیار گردشگران می گذارد. بدون شک، از فضای هنری و پر انرژی این شهر لذت خواهید برد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی ها و جاذبه...

5 بهمن 1400

راز موفقیت تن تن!

مرتضی کاردر با پرداختن به دلیل اعتراض اهالی هنر نسبت به مجسمه هایی که برای مشاهیر ساخته می گردد، از چرایی استمرار فراگیری شخصیت تن تن و بعلاوه لزوم ساخت و نصب مجسمه هایی از شخصیت های ایرانی مثل شخصیت قصه های مجید می گوید.

30 دی 1400

بورسیه تحصیلی سوئد ، بورسیه سوئد

دریافت بورسیه تحصیلی سوئد می تواند یکی از آمال و آرزوهای دانشجویان در سراسر جهان باشد. کشوری که صاحب تکنولوژی است، اقتصاد با ثبات و قدرتمندی دارد و از منظر استانداردهای آموزشی و رفاهی جزو برترین سرزمین های جهانست. اما تقریبا یک دهه از دوران تحصیل رایگان...

23 دی 1400

سرانجام کار نمایشگاه بین المللی کتاب باکو پس از 5 روز

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب باکو که از ششم اکتبر 2021، چهاردهم مهرماه 1400 آغاز به کار نموده بود پس از 5 روز کاری، یکشنبه دهم اکتبر 2021 ،هجدهم مهرماه 1400همراه با پیامی از طرف آنار...

10 آبان 1400

چگونه آنفولانزای بچه ها را در خانه درمان کنیم؟

آنفولانزا هر سال نزدیک به پاییز و زمستان شیوع پیدا می کند؛ اما احتمالا بسیاری از ما فکر نمی کنیم که امکان دارد خودمان یا یکی از خانواده مان به آنفولانزای فصلی مبتلا شویم. در ادامه با نحوه درمان و مراقبت از بچه هایی که به آنفولانزا دچار شدند آشنا می شویم.

9 شهریور 1400

زندگی در کانتینر؛ ماهی 500 هزارتومان!

شبیه صحرای محشر است انگار؛ یک کویر خشک و بی آب و علف. با ردیف کانتینرهای بزرگ آهنی که آرام و رام روی همدیگر سوارند؛ سبز، آبی، قرمز، زرشکی، طوسی؛ بی هیچ نور و بی هیچ روزنه ای. اینجا نشانی از امید نیست و طفلی به نام شادی، دیریست گم شده ست.

26 تیر 1400

15 خرداد؛ روز جهانی محیط زیست

روز جهانی محیط زیست از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به دریافت تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه های زیستی جانوری در نظر گرفته شده است.

8 تیر 1400
تعداد: (31)