بهداشت دهان و دندان

عجایب تخم مرغ! ؛ پوست تخم مرغ را دور نیندازید ، خواص شگفت انگیز پوست تخم مرغ

همه ما به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می ریزیم غافل از اینکه این پوست های به نظر بی مصرف می توانند مصارف زیادی داشته باشند.

16 بهمن 1401

شناسایی باند پزشکان متقلب ، ابطال پروانه های پزشکی ادامه دارد

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام پزشکی از شناسایی شبکه متخلف صدور پروانه های پزشکی اطلاع داد.

9 بهمن 1401

با دلیل، علائم و درمان بیماری سلیاک آشنا شوید

بیماری سلیاک (Celiac disease) که گاهی به آن اسپروی سلیاک یا آنتروپاتی حساس به گلوتن نیز گفته می گردد وضعیتی است که در آن سیستم ایمنی بدن هنگام خوردن گلوتن، پروتئینی که در گندم، جو و چاودار یافت می گردد، به بافت های خود حمله می نماید؛ در نتیجه روده آسیب می بیند...

7 بهمن 1401

مسائل لثه ای بیماری خاموش و تهدید کننده سلامت است

بر اساس مطالعات منتشر شده در معتبرترین مجلات دندانپزشکی جهان، افرادی که دندانهای کمی در دهان دارند، نسبت به سایرین طول عمر کمتری خواهند داشت.

26 مهر 1401

بازیگرا پیش کدام پزشک ایمپلنت دندان انجام می دهند؟

از دیرباز بازیگران الگو قشر جوان جامعه هستند ، از هر لحاظ همواره عموم جامعه پیرو رفتار و پوشش آنان قرار گرفته اند. معمولا بازیگران برای خوب دیده شدن بایستی بتوانند برترین باشند. هنرمندان بهتر است همواره آراسته و با ظاهری شیک در جامعه و ملع عام ظاهر شوند...

26 تیر 1401

معرفی روش های ترمیم و زیبایی دندان

دندان های سفید، سالم و مرتب، نقش زیادی در زیبایی لبخند و چهره ما دارند. خوشبختانه امروزه مواد و روش های مختلفی وجود دارند، که می توانند به ترمیم هرچه طبیعی تر دندان ها یاری نمایند. در این مطلب، به تعدادی از این روش ها بیشتر می پردازیم.

2 تیر 1401

طرز تهیه پاستا کلم بروکلی، غذایی سالم با سبزیجات

خبرنگارانـ پاستا یکی از غذا های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه ای دارد و در انواع و طعم های گوناگون طبخ می شود. می توان گفت بیش از حدود 300 نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می شود. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی به معنای خمیر ورز داده...

23 اردیبهشت 1401

پس از کشیدن دندان عقل این نکات مهم را نباید فراموش کنید

تهران (پانا) - کشیدن دندان عقل و عوارض پس از آن، یکی از دغدغه هایی است که افراد را معمولا درگیر خود می نماید. در این میان مهمترین مسئله، باید و نباید های غذایی است.

8 اردیبهشت 1401

حمایت همه جانبه وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناورانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه که همزمان با ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در سالن...

3 اردیبهشت 1401

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی پزشکی منتشر شد

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

14 مرداد 1400

10 نوع سردرد رایج و نحوه درمان آنها

ایرنا/سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده که هر فردی حداقل یک بار در طول زندگی اش سردرد را تجربه نموده است. اگرچه درد می تواند در هر منطقه از سر بروز کند اما علت، مدت زمان و شدت آن بر اساس نوع سردرد می تواند متفاوت باشد.

14 تیر 1400

تغییر رشته بعضی دانشجویان صنعت نفت از مهندسی به پزشکی به دلیل عدم تعهد وزارت

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در نامه ای خطاب به وزیر نفت، به بیان گلایه های خود در رابطه با ممانعت از استخدامشان پرداختند و لیست مهندس-پزشکان این دانشگاه را منتشر کردند.

19 دی 1399

گرفتگی بینی کرونا را بیشتر پخش می کند

طبق یافته های یک مطالعه جدید قطرات عطسه افرادی که بینی آن ها گرفته است حدود 60 درصد دورتر از افرادی که این مشکل را ندارند، پخش می شود.

4 دی 1399

تغییر رنگ مدفوع نشانه چیست؟

هرگونه تغییر در رنگ مدفوع بیانگر نشانه ای از احتمال وجود بیماری است. برای تشخیص بیماری با استفاده از رنگ مدفوع همراه مجله خبرنگاران باشید.

11 آذر 1399

با علائم استرس و عوارض استرس بیشتر آشنا شوید

علائم استرس شامل علائم جسمانی، روانی و رفتاری است که این علائم در صورت تداوم منجر به ایجاد عوارض استرس که آن نیز جسمانی و روانیست، می شود.

3 آذر 1399

آشنایی با موزه زمان (تماشاگه زمان) Museum of Time

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با موزه زمان در تهران آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

24 دی 1398

نوشیدنی های سالم برای داشتن بدنی سالم

دلایل علمی و پزشکی محکمی برای اثبات اهمیت مایعات و نقش آنها در سلامتی وجود دارد. جدای از اینها حتما از قدیمی ها شنیده اید که می گویند آدم از گرسنگی نمی میرد ولی از تشنگی چرا! آنچه در این مطلب می خوانید چکیده ای است از فواید و مضرات نوشیدنی های پرطرفدار...

20 دی 1398